پروژه UFO در نیمه بهمن 92 به منظور برقراری ارتباط مخابراتی به بیش از 759 روستا شامل 532 روستای زیر 20 خانوار و 227 روستای بالای 20 خانوار در 27 استان کشور امروز 20 بهمن 92 افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مراسم افتتاحیه پروژه UFO همزمان با فرارسیدن سی‌‍وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات، رئیس سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات رادیویی و جمعی از مسئولین ارتباطی برگزار شد.

در حال حاضر با افتتاح پروژه UFO در نیمه بهمن 92، 759 روستا شامل 532 روستای زیر 20 خانوار و 227 روستای بالای 20 خانوار در 27 استان کشور از خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری ارتباطات بهره منده می‌شوند.

 گفتنی است، در این افتتاحیه با چند استان کشور ارتباط تصویری و صوتی برقرار شد.

پهنای باند بین‌المللی در دهه فجر سال آینده 10برابر می‌شود

وزیر ارتباطات و اطلاعات با اشاره به اینکه پاسداری از میراث بزرگ امام اهمیت دارد گفت: امام همواره تأکید داشته آنچه که ما در ایام 22بهمن به دست می‌آوریم میراث ماست و ما وظیفه سنگینی بر دوش داریم تا اهداف را محقق کنیم.

محمود واعظی در ادامه عنوان کرد: خدمت‌رسانی به روستاهای محروم اولویت ماست و امیدواریم در هیچ نقطه‌ای از کشور جایی نداشته باشیم که ارتباط تلفنی برقرار نباشد و امیدواریم در این مناطق ارتباط تلفن موبایل هم برقرار باشد.

وی افزود: سال آینده که وارد نسل 3و4 موبایل می‌شویم بسیاری از امور مردم با این انجام می‌شود.
 
وزیر ارتباطات و اطلاعات در ادامه عنوان کرد: هدف دیگر ما در بخش ICT است که خوشبختانه به عنوان توسعه در کشور تلقی می‌شود و اینکه امروز در بخش ICTرتبه مناسبی نداریم قابل قبول نیست و باید جبران کنیم همه عقب‌افتادگی‌ها سعی می‌شود در دو سال آینده در برنامه پنجم اجرا شده و 7 یا8 پروانه جدید داشته باشیم.

واعظی در رابطه با وضعیت اینترنت کشور گفت: در بحث زیرساخت پروژه‌های متعددی داریم سال آینده در دهه فجر پهنای باند بین‌المللی 10برابر شده و همچنین پهنای باند اینترنت تا اواخر سال 92 از 71 میگابیت در ثانیه به 150 میگابیت در ثانیه می‌رسد.

وی در خصوص پست و پست بانک گفت: در این رابطه برنامه‌های خوبی تهیه کردیم و امیدواریم به کمک مجلس ارتباط نزدیک پست و پست بانک برقرار شده و از مزیت‌های همدیگر استفاده کنند به این ترتیب IT در اختیار پست قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار