رئیس کل دادگستری استان تهران بر لزوم برخورد با زمین خواری با اصل رعایت حقوق دولت و مردم تاکید کرد.

سید علیرضا آوایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: بی تردید باید با پدیده زمین خواری و تجاوز به حریم اراضی در سطح شهرستان پردیس مبارزه کرد و این مهم در ردیف اولویت های مجموعه دادگستری استان تهران قرار دارد.

وی ادامه داد: اما حق نداریم در این میان یک متر زمینی که از حقوق دولت نیست را به دولت اضافه کنیم، همچنان که حقی نداریم که یک متر زمین دولت به املاک شخصی اضافه شود.

آوایی تصریح کرد: تعادل باید در همه امور از جمله اراضی نیز رعایت شود، باید به شکلی دقیق و با حساب و کتابی مشخص به اینگونه مسائل پرداخت.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه وجود بیش از یک هزار عنوان قضایی ناشی از فقدان مدیریت خوب است، افزود: آرزوی نظام باید این باشد که ما هیچ مجرمی نداشته باشیم، به اعتقاد من هرجایی دیده می شود که تعداد مجرمان زیاد است، باید بجای افزایش شدت عمل گریبان خود را بگیریم

وی ادامه داد: البته منظور از بیان این سخن عدم مجازات مجرمان نیست اما باید به خود بگوییم که چرا بستر جرم و جنایت فراهم است و باید چه کنیم که آنها رفع شوند.

آوایی افزود: ما مقصریم و برنامه نداشتیم که جمعیت کیفری به این اندازه رسیده است، ما خوب مدیریت نکرده ایم که امروز بالای هزار عنوان قضایی داریم، نباید مرتب دیگری را مقصر جلوه داده و زندان ها را توسعه داد؛ البته بازنگری هایی در خصوص جرایم در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: باید سهم خود در این مسائل را ارزیابی کرده تا متناسب با آن عمل کرد.

وی ادامه داد: ما حتی برای حفظ نظام که به فرموده امام راحل(ره) از اوجبِ واجبات است، این طور نیست که دستمان برای انجام هر کاری باز باشد و بیخود بگیریم و ببندیم و آبروی کسی را ببریم.

آوایی افزود: اگر این نظام مورد علاقه مردم و مسئولان است به دلیل عدالت و دین جاری و ساری در آن است، قصد این نیست که با بی دینی یک نظام دینی برپا کنیم، افتخار این حکومت این است که دین خدا و احکام الهی به واسطه آن استقرار پیدا می کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: تکلیف همه ما این است که تلاش خود را به کار بندیم تا رفتارهایمان بر اساس دین خدا تنظیم شود، حال حفظ یا عدم حفظ نظام از امور الهی است که البته باری تعالی وعده داده که اگر از ما دیانت ببیند خود دین خدا و حکومت مبتنی بر آن را از جمیع مسائل حفظ کند.

وی ادامه داد: با بی دینی و ظلم نمی توان دین خدا را ترویج کرد، اینکه به نام حفظ نظام، بگیریم و ببندیم، آبروی کسی را ببریم، برای کسی پرونده سازی کنیم و با آن دیگری بیش از حد برخورد کنیم، همگی خیالات است./


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.