نمایندگان در صحن علنی با اختصاص فقط ۳۰ میلیارد تومان برای تامین هزینه‌های ناباروری مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ افزایش جمعیت یکی از سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی شده که مقام معظم رهبری نیز بار‌ها به آن تاکید داشتند.  
 
براین اساس، نمایندگان نیز به جنب و جوش افتاده و موضوعی را در دستور کار دارند.  
 
درپی تاکیدات مقام معظم رهبری تعدادی از نمایندگان از جمله کمیسیون بهداشت و فرهنگی طرحی را تهیه کردند که براساس این طرح از افزایش جمعیت کشور به طرق مختلف از جمله افزایش مرخصی زایمان، افزایش تشویق‌های ازدیاد جمعیت، سخت گیری در موضوع وازکتومی و توبکتومی و... تاکید می‌کند.  
 
همچنین یکی از موضوعاتی که افزایش جمعیت کمک کند درمان ناباروری در کشور است که اخیرا مورد توجه قرار گرفته ولی متاسفانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی رغم ادعای تلاش برای افزایش جمعیت کشور با این موضوع موافقت نکردند.  
 
نمایندگان در جلسه علنی امروز یکشنبه و ادامه بررسی لایحه بودجه ۹۳با پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان مبنی بر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تامین هزینه‌های ناباروری مخالفت کردند.  
 
براساس پیشنهاد کمیسیون بهداشت و درمان که حسینعلی شهریاری رئیس این کمیسیون قرائت کرد، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف شد حداقل ۵ درصد از اعتبار ۱۲۹۴۵۰-۸ موضوع کمک به اجرای سیاست‌های جمعیتی کشور را در تامین هزینه‌های ناباروری اختصاص دهد به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۹۵ رای موافق ۱۵ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع از مجموع ۲۱۴ نماینده حاضر با این پیشنهاد مخالفت کردند. پیشنهادی که صرفا ۳۰ میلیارد تومان از درآمد ۲۴۱ هزار میلیارد تومانی دولت را به بخش هزینه‌های ناباروری اختصاص می‌یافت.  
 
بنابراین، با این اقدام امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی این فرضیه قوت می‌یابد که نمایندگان عملا با افزایش جمعیت علی‌رغم ادعا‌هایشان موافق نیستند چرا که حمایت از درمان ناباروری نیز می‌تواند منجر به افزایش جمعیت کشور شود.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: نمایندگان ، جلسه ، علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار