عضو انجمن راینولوژی امریکا و اروپا و دبیر انجمن راینولوژی فارس گفت : افزایش تقاضای پسران برای داشتن بینی دخترانه، کشورمان را در جهان رکورددار این عمل کرده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

سالانه 100 الی 200 هزار عمل جراحی زیبایی بینی در کشور انجام می‌شود که اغلب این افراد در گروه سنی 17 تا 25 سال قرار دارند و

به نظر می رسد 50 درصد مراجعان برای انجام جراحی بینی بطور واقعی نیازی به این عمل ندارند.

دکتر سید علیرضا مصباحی با اشاره به اینکه کسی با انجام عمل زیبایی بینی در پسران مخالفتی ندارد افزود: موضوع این است که بینی پسر باید پسرانه و بینی دختر باید دخترانه باشد ، پسرانی بوده اند که بعد از عمل و یافتن بینی پسرانه ، چهره شان با دگرگونی مواجه شده و حتی تا پای خودکشی پیش رفته اند.

این متخصص زیبایی ادامه داد : پزشکان و متخصصان زیبایی نباید به آسانی در برابر هر تقاضا برای انجام عمل زیبایی تن در دهند و آن را انجام دهند ، اصولا انجام اعمال زیبایی بینی و گونه برای پسران قبل از 18 سالگی و برای دختران قبل از 17 سالگی ممنوع است اما متاسفانه برخی از پزشکان این موضوع را رعایت نمی کنند و دخترانی بوده اند که در سن 15 سالگی این اعمال زیبایی را انجام داده اند.

دکتر مصباحی گفت : اعمال زیبایی صورت و بینی موضوعی است که جایی برای جبران اشتباه در آن نیست ، این اعمال می تواند در آینده متقاضی را با عوارضی مواجه کند، این موضوع به صورت موجی گسترده در کشور ما به راه افتاده است.

وی اختلال شخصیتی را یکی از عوامل تقاضا برای انجام عمل زیبایی بینی در این افراد دانست و بیان کرد: چشم و هم چشمی و ناآگاهی اجتماعی دیگر دلایلی است که برخی افراد را وادار می کند به رغم آنکه بینی آنها هیچ مشکلی ندارد زیر تیغ جراحی بروند./ش

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، عمل ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.