یک مقام بلندپایه آمریکایی در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد: به رغم تلاش‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا، عربستان با مشارکت دادن ایران در کنفرانس ژنو 2 مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری النشره ، یک مقام بلندپایه آمریکایی در گفت وگویی مطبوعاتی اعلام کرد : سفر باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به عربستان برای بررسی مسائل مهم مربوط به روابط واشنگتن و ریاض و از جمله جنگ در سوریه، صورت خواهد گرفت.

این مقام آمریکایی افزود: روابط استراتژی بین آمریکا و عربستان سعودی مستحکم است و این روابط به رغم ناخشنودی ریاض از عدم ورود نظامی آمریکا به سوریه برای جنگ علیه نظام بشار اسد، دستخوش تغییر نشده است. محاسبات استراتژی آمریکا و عربستان در منطقه متفاوت است اما با این حال ایالات متحده همچنان به توافقنامه های نظامی خود برای دفاع از (کشورهای حاشیه جنوبی) خلیج فارس متعهد است و این امری ثابت و متغیرناپذیر است.

این دیپلمات آمریکایی خاطرنشان کرد : وضعیت جنگ در سوریه ایجاب می‌کند که طرف‌هایی که نقش سازنده‌ای را در پایان دادن به این جنگ و نیز تاثیر گذاری بر طرفین درگیر دارند، از جمله عربستان سعودی و ایران (در حل بحران سوریه) مشارکت کنند. اما به رغم تلاش‌های جان کری، وزیر خارجه آمریکا، عربستان با مشارکت دادن ایران در کنفرانس ژنو 2 مخالفت کرد.

این منبع در ادامه افزود :وضعیت در سوریه وخیم تر شده است و جریان امور به سمتی پیش می‌رود که مطلوب ما نیست و آن پیشروی‌های نیروهای دولتی است. از این رو ناگزیر است ایران مسئولیت خود در این مذاکرات را بپذیرد. این مسئله باید در مذاکرات بعد از سفر باراک اوباما به عربستان و دیدارش با ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور مطرح شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار