مذاکرات بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، نمایندگان ایران و آژانس روز شنبه در نشستی، نتایج همکاریها را بر اساس بیانیه مشترک نوامبر گذشته بررسی کردند.  

ریاست هیئت ایرانی را در این مذاکرات "رضا نجفی" نماینده ایران در آژانس بین المللی ایران برعهده دارد و ریاست تیم آژانس را نیز "ترو واریورانتا" معاون مدیرکل آژانس عهده دار است.  

ریاض محمد خبرنگار العالم در گزارشی افزود : مذاکرات بین هیئت سازمان انرژی اتمی ایران و هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران برگزار شد.  

هیئت سه نفره آژانس به ریاست ترو واریورانتا برای دیدار با مسئولان ایرانی و گفتگو با آنها وارد تهران شده است.  

این گفتگوها که بر اساس توافق نامه شش بندی امضا شده در نوامبر گذشته بین دو طرف برگزار می شود ، فنی توصیف شده است.  

"بهروز کمالوندی" سخنگوی رسمی هیئت ایرانی گفت : تهران برای پاسخ به همه سوالهای آژانس آمادگی دارد. 

وی افزود: این نشست قرار بود یک روزه برگزار شود اما در صورت نیاز مشخصا تمدید خواهد شد. 

یک دیپلمات غربی در وین گفت این نشست بسیار مهم خواهد بود اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.  

این نشست حدود ده روز پیش از دور جدید مذاکرات بین ایران و شش کشور در هجدهم فوریه که به گفتگو درباره مذاکرات مرحله ای ژنو اختصاص خواهد داشت ، برگزار می شود.  

"علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ابراز امیدواری کرد این مذاکرات فنی ، مذاکرات بین ایران و شش کشور را در حاشیه قرار ندهد.  

صالحی در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد شهدای هسته ای که در تهران برگزار شد با اشاره به اظهاراتی که مسئولان آمریکایی بیان کرده اند و فضای نسبتا مناسب پس از امضای توافق ژنو را متشنج کرده است ، طرف دیگر در گفتگوهای هسته ای را درباره پیامدهای هرگونه ماجراجویی سیاسی هشدار داد.  

وی ابراز امیدواری کرد طرف دیگر از هر گونه اقدامی که فرصت تاریخی به وجود آمده پس از توافق ژنو را از بین ببرد خودداری کند. 

صالحی گفت: در این صورت ایران هیچ چیزی را از دست نخواهد داد اما آمریکاییها فرصتی طلایی را از دست خواهند داد.   

وی در واکنش به برخی از این اظهارات ، گفت : راکتور آب سنگین اراک ، یک راکتور آب سنگین باقی خواهد ماند با امکان اجرای برخی تغییرات فنی در آن برای از بین بردن بهانه هایی که هیچ اساس فنی ندارد.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار