معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: شیوه‌های مختلفی جهت نظارت وجود دارد که موثرترین آنها نظارت میدانی و حضور در محل ستادی است که می‌تواند به عنوان موثرترین شیوه مفید واقع شود، به معنای دیگر حضور بی واسطه و میدانی بهترین شیوه نظارت است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "محمدباقر ذوالقدر" معاون راهبردی قوه قضاییه که در راس هیاتی به استان کرمانشاه سفر کرده است در حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان دستگاه قضایی استان با اشاره به اهداف عالی دستگاه قضایی، کارآمدی و سلامتی قوه قضاییه را با توجه به بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری دو هدف مهم دانست.

ذوالقدر افزود: آنچه کارآمدی را تضمین می‌کند نظارت است که هم کارها باید درست انجام گیرد و هم کارهای درست انجام شود.

وی با اشاره به بیانات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری که مهمترین قوه در نظام جمهوری اسلامی را قوه قضاییه دانسته‌اند تا جایی که اگر قوه قضاییه اصلاح شود و عادلانه برخورد کند همه امور کشور اصلاح می‌شود یادآور شد: دستگاه قضایی عهده دار توسعه و تامین عدالت است  و این یعنی ما به سمتی برویم که کارآمدی قوه قضاییه عملی شود چرا که اگر اینگونه شود نتیجه کار احساس رضایت مردم را در پی دارد.

معاون راهبردی قوه قضاییه ادامه داد: ما باید همواره خروجی‌ها و پیشرفت کارها را مدیریت و مراقبت کنیم و با این منطق نظارت فقط به معنای شناسایی آسیب‌ها نیست بلکه هدف رفع مشکلات و تنگناها است، در واقع نظارت به معنای بازخوردگیری از تصمیمات و اقداماتی است که انجام می‌شود و هدف آن اصلاح امور است.

ذوالقدر همچنین در پایان یکی از نشانه‌های اصلی نظارت را نظارت ستادی دانست و تصریح کرد: شیوه‌های مختلفی جهت نظارت وجود دارد که موثرترین آنها نظارت میدانی و حضور در محل ستادی است که می‌تواند به عنوان موثرترین شیوه مفید واقع شود، به معنای دیگر حضور بی واسطه و میدانی بهترین شیوه نظارت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار