طرح سنجش عدالت در سال 1387 برای نخستین بار در سطح شهر تهران اجرا گردید و در ابتدای سال 1390 اجرای دور دوم آن در دستورکار شهرداری قرار گرفت.

امیر پیرایش رییس اداره سلامت منطقه9 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح سنجش عدالت در سال 1387 برای نخستین بار در سطح شهر تهران اجرا گردید و در ابتدای سال 1390 اجرای دور دوم طرح سنجش عدالت در دستورکار شهرداری تهران قرار گرفت.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از این طرح تصریح کرد: 34هزار و 700خانوار تاکنون در این طرح مشارکت داشتند و اطلاعات نابرابریهای سلامت و عوامل اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر آن در 7 حیطه سلامت، زیرساخت و محیط زیست و... بدست آمد.

وی ادامه داد: دور دوم طرح سنجش عدالت در قالب 43 موضوع در حال اجراست و کارگاه‌های آموزشی برای تشریح موضوعات در حال برگزاری است.

پیرایش خاطرنشان کرد: دریافت تأیید و حمایت هیئت امنا برای شروع مداخله توسط مدیر محله و همچنین تشکیل کمیته از اقدامات این اعضا بوده که شامل تصویر محله به عنوان مسئول کمیته، نماینده کار گروه‌های هشتگانه مدیریت محله به ازای(هر کار گروه یک نفر)، مسئول خانه سلامت، کارشناس اجتماعی ناحیه یک و دو نفر از معتمدین محله به تشخیص هیئت امنا و دو نفر بعنوان نماینده کانون‌های سلامت محور محله تشکیل گردید.

رییس اداره سلامت منطقه9 خاطرنشان کرد: مدیر سلامت منطقه موظف است ضمن نظارت در روند اجرای مراحل مداخلات با استفاده از چک لیست مربوطه، کلیه فعالیت‌های خود را شامل تشکیل جلسه توجیهی شهردار و معاونین، هیئت امنا، کارگاه آموزشی، کارگروه‌های مداخلات، نتیجه نظارت‌های مقطعی از محلات و... را مستند و به صورت ماهیانه به اداره کل سلامت گزارش نماید و ارزیابی از روند پیشرفت طرح را هرسه ماه یکبار گزارش نمایند./
انتهای پیام/

برچسب ها: شهروندان ، منطقه9 ، سنجش ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار