در بيشتر برنامه ها با فشار دادن کليد تابعي F1، پنجره help يا کمک براي توضيح بيشتر درباره نرم افزاري که در حال کار با آن هستيد، باز مي شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروزه با وجود ماوس و صفحات لمسي، ديگر کمتر کاربري پيدا مي شود که بتواند به راحتي با کليدهاي روي صفحه کليد تمام نيازهاي خود را برطرف کند. در مطلب امروز به شما آموزش مي دهيم که چگونه بسياري از کارها را با 12 کليد F که در رديف بالاي صفحه کليد قرار دارد، انجام دهيد.

کليد تابعي F1 : در بيشتر برنامه ها با فشار دادن کليد تابعي F1، پنجره help يا کمک براي توضيح بيشتر درباره نرم افزاري که در حال کار با آن هستيد، باز مي شود. البته در محيط ويندوز، کليد win به علاوه F1، شما را به پنجره مرکز کمک و پشتيباني مايکروسافت مي برد. در اين پنجره تمام کارهايي که با ويندوز مي توان انجام داد، آموزش داده مي شود. همچنين در برخي مادر بوردها با کليد تابعي F1 به تنظيمات بايوس مي رويد و در نرم افزارهايي چون WORD، با زدن کليد Ctrl و F1 مي توانيد زير منوها را باز کنيد و ببنديد.

کليد تابعي F2 : با اين کليد مي توانيد فايل ها و فولدرهاي موجود در ويندوز را آماده تغيير نام کنيد؛ بدين شکل که فايل مورد نظر را انتخاب کنيد و سپس کليد F2 را فشار دهيد. همچنين در نرم افزارهايي چون WORD ، Excel ، Powerpoint، با زدن کليدهاي ترکيبي Ctrl + Alt + F2 مي توانيد پنجره مربوط به باز کردن فايل ها (open Documents) را ببينيد و با فشار دادن کليدهاي Ctrl و F2 مي توانيد پيش نمايش پرينت را مشاهده کنيد. در ضمن در برخي مادربوردها با زدن کليد تابعي F2 به تنظيمات بايوس مي رويد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار