"ایهود اولمرت" نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت : مواضع نتانیاهو به صلاح توافق اسرائیل با فلسطین نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری "پانوراما- الشرق الأوسط" ؛" ایهود اولمرت " نخست وزیر سابق اسرائیل در مصاحبه با شبکه دو تلویزیون اسرائیل گفت : مواضعی را که"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر کنونی‌اسرائیل  مطرح می‌سازد ، به صلاح توافق اسرائیل با فلسطین نیست.

وی گفت : من اطمینان دارم که "نتانیاهو" خواهان رسیدن به یک راه‌حل سیاسی است ، اما یک شکاف بزرگ میان آنچه که نتانیاهو برای ارائه به محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) ارائه می‌کند با آنچه که همگان در اسرائیل بر آن متفق‌القول هستند ، وجود دارد.

وی همچنین گفت: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل  نقشه‌هایی را طراحی نموده‌اند که بوسیله آن می‌توان در صورت تهدید نیروهای مخاصم اسرائیل از جانب مرزهای شرقی ، از منطقه غور اردن عقب نشینی نمود.  

وی درباره اظهارات مطبوعاتی "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل گفت : نتانیاهو اصرار دارد که طی مذاکرات فعلی ، نیروهای اسرائیل برای مدتی طولانی در منطقه غور اردن که در مرزهای میان کرانه باختری رود اردن است ‌، بمانند و این چیزی است که محمود عباس آن را رد می‌کند.

"اولمرت" همچنین بر خلاف مواضع نتانیاهو گفت : درخواست اسرائیل از فلسطینی‌ها مبنی بر پذیرش اسرائیل به‌عنوان دولتی یهودی و از طرف دیگر عدم پذیرش این مطلب از سوی طرف فلسطینی نباید مانعی در رسیدن به توافق شود.

وی گفت : به موجب توافق مورد انتظار با فلسطینی‌ها ، باید 80 هزار ساکن شهرک‌های اسرائیلی منازل خود را که طی توافق دیگر جزئی از دولت فلسطین می‌شود ، ترک کنند. البته می‌توان این افراد را در مناطق دیگری از جمله در کرانه باختری رود اردن جای داد.

طبق گزارش اداره آمار مرکزی اسرائیل  حدود نیم میلیون اسرائیلی در کرانه‌باختری رود اردن زندگی می‌کنند .

گفتنی است "ایهود اولمرت و محمود عباس" پیشتر در سخنانی گفته بودند که اگر اتهام به فساد و برکناری اولمرت نبود ، آن‌ها در سال 2008 نزدیک بود که به توافقی دست یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار