همزمان با سی و پنجمین فجر انقلاب، حاشیه بزرگراه یادگار امام سبز شد

معاون امور شهری فضای سبز شهرداری منطقه 2گفت: همزمان با سی وپنجمین فجر انقلاب اسلامی عملیات فضای سبز حاشیه بزرگراه یادگار امام به پایان رسید و بوستان 7هزار مترمربعی این حاشیه نیز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدمرتضی علم‌الهدی با اشاره به ساخت فضای سبز حواشی غربی و شرقی بزرگراه یادگار امام به ویژه در مقاصد رمپ و لوپ‌های همت و قطعه بین خیابان مرزداران تا خیابان ایوانک در این محدوده از بزرگراه، بیان داشت: 35هکتار تسطیح و رگلاژ زمین در این محدوده صورت گرفته است در سمت غرب بزرگراه عملیات دیوار چینی در 3تراس و در طبقات کاشت گل و گیاه انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین عملیات رگلاژ، تسطیح و پخش خاک نباتی به منظور چمن‌کاری نیز خاتمه یافت.

سیدمرتضی علم‌الهدی در خصوص پیشرفت 95درصدی آبیاری مکانیزه فضای سبز محدوده اظهار داشت: با نصب یک دستگاه مخزن آب 2هزار مترمکعبی در محل جنوب به شمال بزرگراه یادگار امام در ورودی همت شرق و لوله‌کشی حدود 8هزار مترمکعب، در آبیاری مکانیزه فضای سبز مربوطه با مشکلی روبه‌رو نخواهیم بود.

وی در ادامه بیان داشت: انواع رز، پیر و کانتا، یاس هلندی پیوندی، انواع گونه‌های بوته‌ای در طرح‌های بدیع و چشم‌نواز، همچنین کاشت درختان تبریزی، توت و درخت با توجه به اهمیت آن در کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است، در جای‌ جای منطقه به ویژه محور مذکور کاشته شده است.

وی در ادامه افزود: عملیات عمرانی ساخت بوستان 7هزار مترمربعی انجام شده است که اجرای معبر، پلکان، قطعه بندی جهت کاشت، اجرای کف‌پوش و خاکریزی سطوح فضای سبز که با انواع گیاهان متناسب با حاشیه محور یاد شده خواهد بود، با طراحی‌های مناسب و شکیل در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سطوح فضای سبز، با خاتمه یافتن عملیات‌های فوق سرانه فضای سبز منطقه به میزان 15درصد و بالغ بر 23متر مربع بر نفر خواهد شد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار