در هفتمين روز از دهه فجر بيش از 200 طرح عمراني، اقتصادي، خدماتي در استانهاي چهارمحال و بختياري، اردبيل، اروميه، فارس، مرکزي، همدان،‌ کهگيلويه و بويراحمد و هرمزگان به بهره برداري رسيد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از مپنا، در استان چهارمحال و بختياري، طرح برق رساني به بزرگترين سايت مسکن مهر استان به بهره برداري رسيد.

مديرعامل شرکت توزيع برق چهارمحال و بختياري گفت: طرح مسکن مهر منظريه در شمال شرق شهرکرد قرار دارد و روند ساخت اين طرح ملي از سال 1368 آغاز شد و براي اجراي آن بيش از 24 ميليارد ريال هزينه شد. 

با بهره برداري از اين طرح، هزار خانوار ساکن در مجموعه مسکن مهر منظريه از نعمت روشنايي برخوردار شدند.

در استان اردبيل نيز يک واحد مرغداري گوشتي در شهرستان نمين افتتاح شد که در اين مرکز در هر دوره 27 هزار قطعه مرغ گوشتي توليد مي شود.

مدير جهاد کشاورزي نمين گفت: ميزان سرمايه گذاري براي اين واحد هفت ميليارد ريال است که  سه ميليارد و 800 ميليون ريال آن از محل تسهيلات بانکي تامين شد و بقيه آن آورده شخصي است.

اين واحد توليدي قادر است سالانه 170 تن گوشت مرغ آماده طبخ توليد و به بازار عرضه کند.

همچنين در آبادان  2 طرح عمراني در بخش مرکزي آن به بهره‌برداري رسيد.

بخشدار مرکزي آبادان گفت: اين طرح ‌ها شامل افتتاح يک باب مرغداري و 224  واحد مسکن مهر در شهر چوئبده هستند.

2 هزار و 900 ميليون ريال براي ساخت و بهره‌برداري از واحد مرغداري در روستاي نقشه حير اختصاص داده شد و ظرفيت جوجه‌ريزي اين مرغداري حدود 20 هزار قطعه است و با بهره برداري از آن براي چهار نفر به صورت مستقيم اشتغالزايي شد.

واحدهاي مسکن مهر نيز توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي در شهر چوئبده احداث و به متقاضيان تحويل شد.

در آذربايجان غربي نيز 40 طرح عمراني، خدماتي و توليدي به بهره برداري رسيد.

از اين تعداد 38 طرح از جمله  کارخانه توليد و بسته بندي ميوه خشک، طرح هاي مخابراتي، مدارس روستايي، مساکن مهرخود مالکي، مسکن مددجويي، کارخانه سنگبري، طرح هاي عمران روستايي، مرکز فوريت هاي پزشکي، خانه بهداشت و مسجد، طرح برق رساني به روستاي فاقلو با خط انتقال چهار هزار متر در شهرستان تکاب افتتاح شد.

براي اجراي اين طرح ها، 158 ميليارد ريال هزينه شد و با بهره برداري از آنها 15 نفر مشغول به کار شدند.

در شهرستان شوط هم 2 طرح شامل ساختمان دهياري و آشيانه آتش نشاني با اعتبار يک ميليارد و 200 ميليون ريال در روستاي کندال  افتتاح شد.

در استان فارس نيز  32 طرح عمراني،خدماتي،آموزشي و رفاهي با اعتباري بيش از 203 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

استاندار فارس گفت: اين طرح ها شامل هفت طرح گازرساني روستائي، جايگاه سي ان جي، گلخانه عشاير نشين، 15 طرح تامين و انتقال برق، مسکن 180 واحدي، کارخانه توليد کود آلي، کارخانه فرآوري محصولات آلوئه‌ورا و اينترنت پرسرعت «اي‌.دي.اس‌.ال» روستايي است  که در شهرستانهاي کازرون، ممسني و لامرد به بهره برداري رسيد و براي بيش از 60 نفز اشتغالزايي کرد.

همچنين پايگاه گنجينه ميراث مستند اسلام و ايران در مرکز اسناد و کتابخانه ملي فارس افتتاح شد.

مدير مرکز اسناد و کتابخانه ملي فارس گفت : افتتاح اين پايگاه بر اساس تفاهم‌نامه وزارت خارجه جمهوري اسلامي با سازمان اسناد که در مهر ماه سال جاري امضا شده است، رخ داد.

وزارت خارجه اسکن اسناد و نسخ خطي مدارک تاريخي جهان اسلام را در اختيار اين مجموعه قرار داده است که بنابر اين تفاهم‌نامه 17 هزار نسخه به سازمان اسناد واگذار شدکه تمام آنها بکر و نو بوده و در حوزه‌هاي پژوهشي بسيار ارزنده هستند.

در استان مرکزي نيز ، 9 طرح عمراني، کشاورزي و ورزشي در شهرستانهاي کميجان و خنداب به بهره برداري رسيد.

براي اجراي اين طرح ها، 70 ميليارد ريال هزينه و با بهره برداري از آنها براي 300 نفر اشتغالزايي شد.

يک واحد پرورش بوقلمون گوشتي، يک واحد گلخانه توليد سبزي و صيفي کاري، يک استخر سرپوشيده، ساختمان اداره تامين اجتماعي و حسينيه شهداي روستاي سمقاور از جمله طرح هايي بود که در شهرستان خنداب به بهره برداري رسيد و يک واحد مرغداري، راه اندازي مرکز بهداشتي درماني و ساختمان فرمانداري و اداره تامين اجتماعي نيز از طرحهايي بودند که در کميجان  به بهره برداري رسيد.

در استان همدان نيز هشت  طرح عمراني به بهره برداري رسيدند.

کلاس هوشمند مدرسه علامه طباطبايي روستاي سناج، مسکن مقاوم سازي شده مددجويي روستاي دهلق در شهرستان فامنين، بهره برداري از 162 واحد در شهرهاي سرکان و فرسفج ، افتتاح يک واحد مسکن خود مالکي، آغاز عمليات اجرايي طرح بهسازي روستاي ريواسيجان، بهسازي روستاهاي گل آباد و رودآور، برق رساني به روستاي آرزوج با 700 متر شبکه انتقال برق و افتتاح دفتر مجمع خيرين سلامت در شهرستان تويسرکان از جمله اين طرح ها هستند که براي افتتاح آنها  644 ميليارد و 370 ميليون ريال هزينه شد.

در استان کهگيلويه و بوير احمد هم 69 طر ح عمراني اقتصادي با هزينه بيش از 237 ميليارد ريال در شهرستان بويراحمد به بهره برداري رسيد.

استاندار کهگيلويه و بويراحمد گفت: اين طرح ها در بخش هاي عمران شهري، روستايي، کشاورزي، اشتغال، ساماندهي گلزارشهدا و آموزشي باعث افزايش شاخص هاي برخورداري و توسعه بيش از پيش شهرستان بويراحمد خواهد شد و با بهره برداري از اين طرح ها، براي 204 نفر فرصت شغلي ايجاد مي شود.

همچنين فاز اول واحد صنعتي انواع مواد شوينده در گچساران با هزينه حدود  6 ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

رئيس صنعت، معدن و تجارت کهگيلويه و بويراحمد گفت: فاز تکميلي اين پروژه مشتمل بر توليد هزار و 250 تن انواع مواد شوينده و صابون است  که براي تکميل  آن به پنج ميليارد ريال اعتبار نياز است.

در استان هرمزگان نيز 34  طرح عمراني با اعتبار  10ميليارد و 100 ميليون تومان در شهرستان جاسک به بهره برداري رسيد.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: ساخت 11 ساختمان دهياري، چهار بوستان روستايي، برق رساني به روستا، بازسازي پمپاژ آب شهري، برق رساني به مسکن مهر و برق اداره بندر جاسک از مهمترين اين طرح ها است.

انتهای پیام/
برچسب ها: توزیع ، برق ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار