"سید حمیدرضا برقعه‌ای" گفت: شعر با سابقه دیرینه‌ای که دارد و در میان این تعدا شبکه و برنامه تلویزیونی فقط برنامه مشاعره و قندپهلو نگاه تخصصی به شعر دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه آموزش سیما، سید حمیدرضا برقعه ای شاعر آیینی کشور گفت: در صدا و سیما تنها در میان برنامه های مختلف با نگاهی تففنی و سرگرمی شعری خوانده می شود. در ایام مختلف هم ویژه برنامه ای گرفته و خواننده و بازیگر و شاعر دعوت می‌شوند .

وی افزود: با توجه به توسعه کمی و کیفی شبکه های تلویزیونی بسیار حیف است که شعر با سابقه دیرینه ای که در فرهنگ ما داشته است مورد توجه قرار نمی گیرد و تنها برنامه های تخصصی در حوزه شعر برنامه مشاعره و قندپهلو شبکه آموزش سیما است .

این شاعر آیینی کشور عنوان کرد: برنامه مشاعره تنها حرکت فرهنگی در راستای شعر است و در این وانفسایی که هیچ کاری صورت نمی گیرد خوب است و از اجرای توانمندی آقای اسماعیل آذر بهره مند می شود، البته اگر حمایتی شایسته هم از این برنامه صورت می گرفت در چیدمان و محتوای برنامه شاهد تغییرات خوبی بودیم.

وی یادآور شد: اگر در برنامه های مشاعره، مشاعره محتوایی صورت بگیرد و برای یک موضوع مشخص مانند عشق، نماز، امام رضا(ع) و .... مشاعره صورت بگیرد به نتایج بهتری می رسیم و نقش پررنگ تری را در فرهنگ عمومی کشور ایفا خواهد کرد.

برقعه‌ای درباره مشاعره با شعر نو و سپید گفت: در رویکرد قافیه محور شعر نو، نیمایی و سپید جایگاهی ندارد ولی وقتی مشاعره محتوایی باشد می توان از اینگونه شعر هم خوبی بهره برد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.