فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از دستگیری سارق سابقه‌دار خودرو در این شهر خبر داد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، یعقوب حاذق ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش کلانتری 11 تبریز درپی اعلام مرکز فوریت‌های 110 مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید از آدرس مارالان بلافاصله اکیپ گشت خودرویی برای بررسی صحنه و صحت و سقم موضوع به محل عزیمت و با اعلام شماره خودرو به واحدهای گشت از طریق مرکز پیام اقدامات برای کشف خودرو، گشت‌زنی هدفمند در نقاط کور حوزه استحفاظی محدوده محل وقوع سرقت در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران خودروی مسروقه را در کوچه حضرت سلیمان واقع در غازان‌داغی را مشاهده و با رعایت جوانب احتیاط تحت تعقیب قرار دادند و دستور توقیف صادر کردند که راننده توجه نکرده، پس از برخورد به یک دستگاه خودرو 206 متوقف شد.

این مقام انتظامی افزود: با حضور ماموران مجددا حرکت کرده و پس از دور شدن درب خودرو را باز و متواری و برای دستگیری ماموران با صدای بلند ایست داده ولی وی توجه نمی‌کند.

وی ادامه داد: ناچاراً با رعایت قانون بکارگیری سلاح 3 عدد تیر هوایی شلیک می‌کنند باز هم توجه نکرده، سه عدد تیر دیگر نیز شلیک که دو عدد از آن به خودرو مسروقه و یکی دیگر به خودروهایی که کنار کوچه متوقف بوده و تیر سوم به پای راست سارق برخورد و سارق با استفاده از تاریکی شب و موقعیت جغرافیایی متواری می‌شود.

حاذق تصریح کرد: خودرو مسروقه به پارکینگ هدایت و از طریق حراست دانشگاه تبریز اعلام شد که یک نفر که پایش زخمی است داخل محوطه بیمارستان افتاده که پس از مراجعه به محل و انتقال آن به بیمارستان مشخص شد.

این مسئول ادامه داد: نامبرده به هویت «ج – ع» ساکن تبریز پس از متواری شدن از محل در داخل محوطه دانشگاه خود را مخفی می‌کند که عوامل حراست بیمارستان آن را پیدا کرده و به کلانتری اطلاع می‌دهند که پس از انتقال به بیمارستان و معاینات ظاهری نامبرده در اثر اصابت گلوله از ناحیه پای راست دچار شکستگی شده و در حال حاضر در بیمارستان شهدا بستری است و مامور مراقب برای وی گمارده شده است.

وی خاطرنشان کرد: نامبرده سابقه‌دار و دو روز از قبل زندان آزاد شده بود.

حاذق همچنین از دستگیری سارق دیگری خبر داد و گفت: برابر گزارش کلانتری 12 تبریز در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس 110 که فردی در آدرس توانیر شمالی در حال سرقت خودرو است، بلافاصله افسر گشت خودرویی برای بررسی صحت و سقم آن در محل حاضرمی‌شوند.

حاذق ادامه داد: سارق حدودا 20 ساله به محض مشاهده عوامل گشتی از محل به داخل منزلیکه در آن حوالی بوده متواری می‌شود.

وی افزود: در پی آن عوامل به درب مورد نظر مراجعه و بعد از دق‌الباب خانمی در دم در حاضر و عنوان می‌کند که فرد متواری پسر من است و پدرش عنوان می‌کند که پسرش از درب پشتی به طرف منزل خواهرش فرار کرد.

این مقام انتظامی افزود: رئیس کلانتری معاون دادستانی برای ورود به مخفیگاه به لحاظ حساسیت موضوع بیم از عدم شناسایی و متواری شدن آن حکم قضایی اخذ و با راهنمایی پدر سارق به منزل خواهرش عزیمت می‌کند که در ابتدای کار شوهرخواهر سارق منکر حضور متهم بوده و عنوان می‌کند که فرد متواری به منزل آنان مراجعه و بعد از خوردن آب محل را ترک کرده است.

وی افزود: با شیوه‌های پلیسی و هشدار نسبت به عواقب و مجازات همدستی و پناه دادن به سارق حرفه‌ا‌ی به صاحب منزل تفهیم که نهایتا سارق متواری را به عوامل تحویل و در بررسی پارکینگ منزل مشخص شد خودروی پراید را به طرز ماهرانه استتار و در داخل آن اقلام سرقتی را که لوازم خودرو به صورت اسقاط و قطعه‌بندی شده و از این طریق به فروش می‌رساند پنهان کرده بود که اقلام کشف و به همراه متهم برای بررسی بیشتر به کلانتری و برای تحقیقات تکمیلی با تشکیل پرونده به پلیس آگاهی استان تحویل شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تبریز ، سرقت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.