یک کارشناس مسائل آفریقا گفت: رای‌گیری درباره همه‌پرسی قانون اساسی مصر برخلاف رای‌گیری‌های گذشته این کشور در دو روز پیاپی برگزار شد که بر این اساس هر شخص می‌توانست یک روز در یک شهر و روز دوم در شهری دیگر رای دهد به همین خاطر در زمان همه‌پرسی قطارهای بین شهری مملو از افراد وابسته به نظامیان برای رای دادن بود.


جعفر قنادباشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران درباره حمایت حسنی مبارک از عبدالفتاح السیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری مصر گفت: کلیه نشانه‌ها در مصر بیانگر سناریویی بوده که از ابتدای کودتا در این کشور نوشته شده چرا که از همان روز اول کودتا رسانه‌های غربی از السیسی به عنوان منجی مصر یاد کرده‌اند.
 
وی تصریح کرد: رسانه‌های غربی به هیچ‌عنوان از عبارت کودتا علیه دولت مرسی استفاده نمی‌کنند و در مدح و ثنای السیسی مطلب می‌نویسند.
 
این کارشناس مسائل آفریقا اظهار داشت: قانون اساسی مصر امتیازات بسیاری به نظامیان داده و این طور وانمود می‌شود که مردم به همه‌پرسی قانون اساسی رای داده‌اند.
 
وی افزود: کسانی که حکومت قانونی مرسی را سرنگون کردند دست به تبرئه حسنی مبارک و پسرانش از اتهامات و فسادهای مالی زده‌اند.  
 
قنادباشی ادامه داد: کودتاگران، همه‌پرسی قانون اساسی مصر را مطرح کردند چرا که دست بردن در آرای مردم برای آنها هیچ کاری ندارد.  
 
این کارشناس مسائل آفریقا در پایان خارطرنشان کرد: رای‌گیری درباره همه‌پرسی قانون اساسی مصر برخلاف رای‌گیری‌های گذشته این کشور در دو روز پیاپی برگزار شد که بر این اساس هر شخص می‌توانست یک روز در یک شهر و روز دوم در شهری دیگر رای دهد به همین خاطر در زمان همه‌پرسی قطارهای بین شهری مملو از افراد وابسته به نظامیان برای رای دادن بود.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار