گروه مهرنوا که در بخش بانوان جشنواره موسیقی حضور دارد، با کنار هم قراردادن سازهای ایرانی و غربی نوعی موسیقی تلفیقی برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

 به گزارش خوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، گروه «مهرنوا» که از سال 85 به سرپرستی نازلی بخشایش شکل گرفته و از همان سال در جشنواره شرکت کرده است، سازهای ایرانی چون تار و تنبک را در کنار سازهای غربی چون درامز و پرکاشن و ویولن‌سل و پیانو می‌نوازد.
 
این گروه، در سال١٣٨٧،  موفق به کسب مقام دوم، در بخش ارکسترال جشنوارۀ موسیقی فجر، شد. از زمان تشکیل آن تاکنون، خوانندگان متعددی این گروه را همراهی کرده‌اند، از جمله پری زنگنه، سینا سرلک، سعید لاری، مقتدا غرباوی، شهلا میلانی، فریبا اسدی و نسرین ناصحی.
 
نسرین صفوی (خواننده)،  نازلی بخشایش ( پیانو )، هیلا فیض پور (تار)، ماندانا نی‌ریزی (ویلن سل)، ‌ نازنین پدرثانی (تمبک و پرکاشن)، ارمینا جعفری (درامز) نوازندگان این ارکستر هستند.
 
 
 
در جشنواره بیست و نهم دو گروه از نوازندگان این ارکستر، به دو سبک سنتی و پاپ  قطعاتی را اجرا می‌کنند که از آن جمله می‌توان به «دل دیوانه»  (جواد معروفی)، «گفتگو با دل»، تکنوازی درامز، «شکوفه»  (عطاء الله خرم) «عاشق شدم من»  (انوشیروان روحانی) و گروه‌نوازی ترکی، «شهزاده»  (همایون خرم)، «شانه»  (عباس شاپوری)، «غم تنهایی»  (ویلیام خفو)، تکنوازی تمبک، «از میان گل‌ها»  (همایون خرم)،‌ «دریاچۀ نور»  (پرویز مقصدی) و «قصرصدف»  (کورش یغمایی) اشاره کرد.
 
نازلی بخشایش، یکی از سیاست‌های مهم این گروه را کشف خوانندگان جدید دانست و گفت: من ابتدا ارکستر را شکل می‌دهم و قطعات را انتخاب می‌کنم بعد خواننده به عنوان یکی از اعضا به گروه اضافه می‌شود، این در حالی است که موسیقی ایرانی، خواننده محور شده و کمتر ارکستری است که برای خود هویت مستقل و جداگانه در نظر بگیرد.
 
او درباره قطعاتی که گروه «مهرنوا» برای اجرای در نظر گرفته، گفت: تلاش کردیم در کنار ارائه تنظیم تازه‌ از آثار قدیمی و نوستالژیک،  قطعاتی را انتخاب کنیم که کمتر شنیده شده‌اند. برای مثال ما قطعاتی از جواد معروفی، عطاءالله و همایون خرم و انوشیروان روحانی را  انتخاب کرده‌ایم که گوش مخاطب کمتر با آن آشناست.
 
این نوازنده پیانو افزود: همچنین قطعات کلاسیک در این کنسرت  می‌نوازیم تا آرام آرام کسانی که به کنسرت‌های ویژه بانوان می‌روند، بپذیرند که می‌توان از شنیدن موسیقی جدی هم لذت برد.
 
به گفته بخشایش، موسیقی بانوان مخاطب جدی ندارد. در حالی که بانوان هم می‌توانند برنامه‌ها و شنوندگان جدی داشته باشند. مهم این است که ابتدا هنرمندان به خود احترام بگذارند تا دیگران هم حرمت نگه دارند.
 
بخشایش درباره بیست و نهمین دوره جشواره موسیقی فجر گفت: امسال، جدول جشنواره را که دیدم خوشحال شدم؛ برنامه‌ها متنوع بود. امیدوارم در آینده‌ای نزدیک، شاهد  تعداد بیشتری از گروه‌های خوب بین‌المللی در این جشنواره باشیم.
 
گرو ه«مهرنوا» به سرپرستی نازلی بخشایش، یک‌شنبه 27 بهمن ماه ساعت 18:15 در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی در تهران و استان‌های گلستان، فارس،‌ کهگلویه و بویراحمر، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گروه ، مهرنوا ، جشنواره ، موسیقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
خوب بود. باسپاس
آخرین اخبار