سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به وجود قابل ملاحظه فرار بیمه‌ای در استان گفت: بر اساس آمار فرار بیمه تأمین اجتماعی در استان چهار درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، سیداحمد سیدی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران علت اصلی فرار بیمه‌ای در خراسان شمالی را فعالیت کارگاه‌های متعدد زیرزمینی در حواشی شهرها عنوان کرد.

وی گفت: این واحدهای تولیدی بر اساس قانون مکلف بوده تا نسبت به بیمه نمودن کارگران خود ولو با کسر از حقوق برای بیمه اقدام کنند.

سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی از تشکیل هیئتی برای شناسایی فرار بیمه‌ای در استان خبر داد.

به گفته سیدی این هیئت نسبت به شناسایی و معرفی واحدهایی که از بیمه کردن کارگران خود مبادرت می‌ورزند، اقدام کرده که بر اساس ضوابط و مقررات با این واحدها عمل خواهد شد.

این مسئول در تأمین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار درباره میزان مطالبات تأمین اجتماعی استان گفت: اکنون این مطالبات به 27 میلیارد تومان کاهش یافته که بخش عمده‌ای از آن مربوط به شهرداری‌ها و کارخانجات بزرگ استان است.

وی با اشاره به اینکه اوایل امسال این مطالبات به 46 میلیارد تومان می‌رسید، گفت: این میزان مطالبه با پرداخت 5 میلیارد تومانی کارگاه‌های مشمول بیمه به 41 میلیارد تومان کاهش یافت.

سیدی بیان داشت: همچنین با ارائه برخی تسهیلات به منظور تقسیط بدهی کارگاه‌ها و ارائه مهلت ارائه اظهارنامه در یک بازده زمانی 6 ماهه به مودیان، این میزان مطالبه به 27 میلیارد تومان کاهش یافته و بقیه مطالبات به تدریج به صورت اقساط  از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی اخذ می‌شود.

وی در ادامه شمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در خراسان شمالی را بالغ بر 106 هزار و 949 نفر عنوان کرد.

سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 27 هزار و 543 نفر نیز در این استان از مزایای بیمه مستمری برخوردارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.