شرکت شهرک های صنعتی فارس از ساخت و راه اندازی نیروگاه های برق مولد مقیاس کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان حمایت می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی صداقت پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان فارس درحاشیه بهره برداری از نیروگاه برق مولد مقیاس کوچک شهرک صنعتی سپیدان، گفت: این نیروگاه که نخستین نیروگاه ساخته شده درشهرک های صنعتی فارس به شمار می آید و از ظرفیت تولید شش مگاوات برق برخوردار است، بخش خصوصی آن را با سرمایه گذاری 25 میلیارد ریال ساخته است.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی فارس با هدف تشویق و ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این زمینه، حدود 600 متر از زمین مورد نیاز را به صورت رایگان به سرمایه گذار واگذار می کند.

صداقت پور ادامه داد: علاوه بر تسهیلات بانکی مناسبی که برای راه اندازی این نیروگاه ها پرداخت می شود، وزارت نیرو نیز برای حمایت بیشتر از سرمایه گذاران این بخش، بخشی از برق تولیدی این نیروگاه ها را پیش خرید می کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس بیان کرد: برق تولیدی این نیروگاه ها می تواند زمینه مناسبی را برای تامین برق پایدار در این شهرک ها فراهم آورد.

صداقت پور گفت: هم اینک 16 طرح نیروگاه مولد مقیاس کوچک در شهرک های صنعتی فارس درحال انجام است و هم اینک دو طرح در دست اجرا در شهرک های صنعتی شیراز و فیروزآباد در مراحل پایانی اجرا قرار داشته و در آستانه بهره برداری است.

وی، کاهش تلفات انرژی در خطوط انتقال برق و حذف هزینه اجرای خطوط انتقال برق و پست های فوق توزیع را از مزایای ساخت مولدهای مقیاس کوچک درشهرک های صنعتی اعلام کرد./

انتهای پیام/

برچسب ها: شرکت ، صنعتی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.