در مراسم افتتاحیه ایران یازده نماینده در رژه شرکت کردند که حسین ساوه شمشکی( پرچمدار) آن بود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سايت رسمي فدراسيون اسکي، ساعت 20 جمعه شب به وقت سوچی بازی های زمستانی با پیام ولادیمیر پوتین در ورزشگاه 40 هزار نفری ˈفیشتˈ شهر سوچی آغاز شد. جمله اصلی پوتین در این پیام گلایه اش از کسانی بود که این مراسم را تحریم کردند یا روزهای گذشته از مشکل امنیتی این بازی ها گفتند. پوتین در این پیام از همه خواسته بود نگاه جدیدی به روسیه داشته باشند:« امیدوارم برگزاری بازی های المپیک سوچی به کشورهای مختلف امکان دهد با نگاه جدیدی به روسیه بنگرند.» خواسته دیگر پوتین از ورزشکاران بود اینکه رقابت سالم داشته باشند و به شعار اصلی المپیک؛ برقراری روح دوستی پایبند باشند.
 
«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل و توماس باخ رییس آلمانی کمیته بین المللی المپیک دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
 
مسابقات از روز شنبه آغازمی شود. در این بازی ها نزدیک به سه هزار ورزشکار از 88 کشور در 15 رشته رقابت می کنند. چهارم اسفند ماه روز پایانی بازی هاست. ایران هم با پنج ورزشکار در این بازی های شرکت کرده است.
 
قاره آسیا غیر از ایران 17 نماینده دیگر دارد و لبنان تنها کشور عربی در این بازی هاست.
 
در مراسم افتتاحیه ایران یازده نماینده در رژه داشت. حسین ساوه شمشکی( پرچمدار)، محمد کیادربندسری، فروغ عباسی، سید ستار صید و فرزانه رضا سلطانی پنج ورزشکار به همراه مربیان علیداد ساوه شمشکی و سید مصطفی میرهاشمی، ناصر طالبی سرپرست فدراسیون، موسی ساوه شمشکی مدیرتیم های ملی، مهین ساوه شمشکی مربی تیم و بهاره خیرخواه نایب رییس فدراسیون در تیم رژه بودند.

عیسی ساوه شمشکی به عنوان نماینده وزیر ورزش و جوانان ایران در جایگاه ویژه مسئولین حضور داشت. 



انتهاي پيام/
برچسب ها: اسکی ، کاروان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار