رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین خبر داد

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حسین غیاثوند اظهار داشت: امسال دهمین همایش شهر و سیمای شهری و پنجمین همایش ملی توسعه شهری با عنوان منظر تاریخی و فرهنگی شهر اسلامی در ششم اسفند ماه برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: این همایش به همت شهرداری قزوین و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری قزوین با هدف ارائه یک طرح نظری برای بازسازی تاریخی فرهنگی شهر اسلامی و شناخت عناصر اساسی در ترکیب فرهنگی شهر اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: شهر پایدار و منظر تاریخی و فرهنگی شهر اسلامی، هویت اسلامی در سیما و منظر شهری، نقش سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی در معماری و شهرسازی شهر اسلامی و طرح‌های توسعه شهری و منظر تاریخی و فرهنگی شهر از جمله محورها در همایش یاد شده است.

این مسئول عنوان کرد: دهمین همایش شهر و سیمای شهری و پنجمین همایش ملی توسعه شهری با عنوان منظر تاریخی و فرهنگی شهر اسلامی در محل سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: این همایش با حضور اساتید، مسئولان و نخبگان علمی و مطرح داخلی کشور و با حمایت مجمع جهانی شهر اسلامی، استانداری قزوین، اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه جامع علمی و کاربردی واحد استان قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و چهارمین همایش ملی توسعه شهری با عنوان منظر تاریخی شهر برگزار شده است، یادآور شد: هدف از برپایی این همایش شناخت و معرفی شهر قزوین به عنوان یکی از شهرهای مهم تاریخی کشور، حفظ و تداوم منظر تاریخی شهرها، شناخت  آداب و رسوم، شیوه زندگی، هویت اجتماعی و به طور کلی شناخت فرهنگ سرزمینی، شناخت و حفظ طبیعت سرزمینی بوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: نخستین همایش شهر و سیمای شهری شهرداری قزوین سال 83 در قزوین برگزار شده و پس از آن به طور متوالی هر ساله این همایش‌ها برپا شده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: همایش ، قزوین ، شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.