فرمانده یگان حفاظت کشور گفت: به دنبال بارش‌های هفته اخیر خوشبختانه هیچ گزارشی مبنی بر تلفات حیات وحش گزارش نشده است.

سرهنگ خیلدار در گفتگو با خبرنگار محیط زیست باشگاه خبرنگاران گفت: با شروع بارش برف کلیه نیروهای یگان حفاظت کشور و همچنین معاونت‌های طبیعی استان‌ها بسیج شدند و تمام تجهیزات خود را برای علوفه رسانی به حیات وحش به کار بردند.
 
وی ادامه داد: همچنین در این مدت بسیاری از روستاییان و عشایر هم با دادن علوفه دام‌های خود به حیات وحش ما را یاری کردند و خوشبختانه طی این مدت گزارشی مبنی بر تلف شدن حیات وحش به دست ما نرسیده است.
 
فرمانده یگان حفاظت کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سراسر کشور بحث علوفه دهی حیات وحش انجام شد اما در بعضی اوقات صعب‌العبور و گردنه‌ها مانند مناطق سیستان و بلوچستان نیاز به هلی کوپتر بود اما به دلیل بارش شدید برف امکان پرواز نبود.
 
سرهنگ خیلدار با اشاره به برخورد با متخلفین فرصت طلب اذعان داشت: با مکاتبات انجام شده خوشبختانه همکاری خوبی با پلیس ناجا و فرماندهی مرزبانی داشتیم و در بحث امدادرسانی و برخورد با متخلفین از توان آنها نیز استفاده کردیم.
 
وی در پایان به متخلفین هشدار داد: چنانچه خوروی مشکوکی اطراف روستاها مشاهده شود حتما توسط نیروهای ناجا تحت بازرسی قرار خواهد گرفت و در صورت تخلف با آنان برخورد خواهد شد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار