اولین گروه از اهالی بخش قدیمی حمص با همکاری مراجع مختلف از آنجا خارج شدند و تیراندازی افراد مسلح به زخمی شدن 2 تن از آنها منجر شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلویزیونی المنار، اولین گروه از اهالی بخش قدیمی حمص با همکاری مراجع مختلف از جمله دولت و هلال احمر سوریه از آنجا خارج شدند و تیراندازی افراد مسلح به زخمی شدن 2 تن از آنها منجر شد.

 اولین دسته از غیرنظامیان محاصره شده در محله های قدیمی حمص از آنجا خارج شدند. از سوی دیگر قرار است بر اساس توافق به دست آمده بین نمایندگان دولت سوریه و نماینده سازمان ملل امروز کمک‌های انسانی وارد این منطقه شود. افراد مسلح با نقض توافق به دست آمده، هنگام انتقال اهالی بخش قدیمی حمص به خارج از آنجا، اقدام به تیراندازی کردند که در نتیجه آن 2 تن از آنها زخمی شدند. 

"سومر حاتم " خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی از بخش قدیمی حمص گفت: خبرنگاران و روزنامه نگاران به همراه هیأت سازمان ملل و نمایندگان دولت سوریه عازم یکی از مناطق حائل بین نیروهای ارتش سوریه و افراد مسلح در بخش قدیمی حمص در نزدیک جوره الشیاح شدند تا عملیات انتقال غیرنظامیان را از این بخش پوشش خبری دهند. 

طلال البرازی فرماندار حمص به خبرنگار المنار گفت: سازمان ملل نقش مثبتی در این مسئله داشت. سازمان‌های بین المللی هم در این زمینه ایفای نقش کردند. دولت سوریه نیز تسهیلات زیادی در این زمینه ارائه کرد و زمینه مناسب را برای انجام این کار فراهم کرد. 

در ادامه گزارش آمده است: نیروهای هلال احمر سوریه، نیروهای پلیس اعم از زن و مرد و تعدادی از متخصصان واکسیناسیون فلج اطفال در جریان انتقال غیرنظامیان از بخش قدیمی حمص حضور داشتند. 

خبرنگار افزود: افراد مسلح آتش بس را نقض و با تیراندازی دو تن از غیرنظامیان را زخمی کردند اما با این حال انتقال غیرنظامیان ادامه یافت و دومین اتوبوس حامل غیرنظامیان نیز از منطقه خارج شد. 

"یعقوب الحلو" نماینده گروه اعزامی سازمان ملل گفت: غیرنظامیان کاملا برای همکاری جهت خروج از منطقه آمادگی دارند و همکاری می کنند اما طرف مقابل آتش بس را نقض کرد و صدای تیراندازی شنیده شد. 

یکی از اهالی بخش قدیمی حمص که از آنجا خارج شده است با اشاره به این که افراد مسلح به ما اجازه خارج شدن از آنجا را نمی دادند افزود: در آنجا هیچ چیز اعم از آب و غذا و برق پیدا نمی شود. 

یکی از بانوان نیز ضمن ابراز خوشحالی از این که از بخش قدیمی حمص خارج شده است گفت: اکنون احساس آرامش می کنیم. مادر من خیلی خسته و فرسوده شده است. از همه تشکر می کنیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار