رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: طی 10 ماه سال جاری بالغ بر 12 میلیون و 355 هزار دلار فرش دستبافت تولید شده در استان زنجان از طریق گمرکات صادر شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محسن جعفری اظهار داشت: فرش‌های دستبافت تولید شده در استان زنجان از طریق گمرکات سایر استان‌ها صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش فرش‌های صادر شده طی دی ماه سال جاری یک میلیون و 500 هزار دلار برآورد شده است، تصریح کرد: مجموع وزن فرش صادر شده استان زنجان طی این مدت 12.5 تن بوده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ارزش دلاری فرش‌های صادر شده استان طی 10 ماه سال جاری 12 میلیون و 355 هزار دلار اعلام شده است، اضافه کرد: در مجموع 92 تن فرش دستبافت تولیدی استان از طریق گمرک‌های استان‌های دیگر صادر شده است.

جعفری با اشاره به اینکه فرش دستبافت ابریشم و پشمی استان زنجان به نقاط مختلف صادر می‌شود، ادامه داد: کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس از جمله امارات، عربستان و قطر، آلمان، لبنان، روسیه، کانادا و آمریکا مقصد صادرات فرش‌های استان به شمار ‌می‌روند.

این مسئول افزود: در حال حاضر نیز ابریشم استان زنجان به بازار چین صادر و مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد.

*آغاز جشنواره فروش فرش دستبافت همزمان با 22 بهمن ماه

وی از برگزاری جشنواره فروش فرش دستبافت در استان زنجان خبر داد و یادآور شد: این جشنواره همزمان با 22 بهمن ماه سال جاری در استان آغاز می‌شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه جشنواره فروش فرش دستبافت استان زنجان با شعار «هر فروشگاه یک نمایشگاه» به مدت یک ماه در استان برگزار می‌شود، بیان داشت: این جشنواره در حدود 14 فروشگاه مورد تایید برگزار می‌‌شود.

جعفری با بیان اینکه جشنواره فروش فرش دستبافت زنجان از 22 بهمن ماه تا 22 اسفند ماه دایر است، اظهار داشت: در حال حاضر اسامی فروشگاه‌های مورد نظر به صورت نهایی تایید نشده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، فرش ، دستباف ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.