نماینده انجمن زرتشتیان ایران گفت: ولایت فقیه و حکومت یک رهبر دینی بر جامعه پیشینه ای به قدمت ایران باستان دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، مهران سپهری در همایش ادیان توحیدی اصفهان گفت: زرتشت باور داشت که جهان میدان مبارزه خوبی ها و بدی هاست.
وی ادامه داد: این میدان مبارزه در قدم اول در فکر انسان است و انسان باید در فکر خود خوبی ها را بر بدیها پیروزی بخشد.
نماینده انجمن زرتشتیان ایران اظَهار کرد: پیشرفت انسان در گرو اعتدال و مبارزه در فکر و نفی جنگ و خونریزی است.
وی با بیان اینکه ˈگاتها ˈ به عنوان کتاب مقدس زرتشتیان قانون اجتماعی و درس سیاست است، افزود: بسیاری از سیاستهای امروزی که در دین اسلام وجود دارد در این کتاب هم بیان شده است.
سپهری گفت: به اعتقاد زرتشتیان افراط و تفریط از ویژگی های اهریمنی و پدیده آورنده تباهی است.
وی اظهار کرد: ایرانی ها برای اولین بار آتش را کشف کردند و آن را به جهانیان هدیه دادند و امروز هم در ادامه آن به دنبال دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای هستند.
سپهری با اشاره به برخی فرازها و بیانات بزرگان این دین، افزود: بزرگان ما معتقدند می توانیم با هم گفت و گو داشته باشیم.
نماینده انجمن زرتشتیان ایران ادامه داد: بی شک کسانی که در پرتو ایمان به آبادانی جهان بپردازند از یاران اهورمزدا خواهند بود.
وی گفت: آیین زرتشت به محیط زیست، میانه روی، گفت و گو، تفکر، راستی، خرد ورزی، دوری از خشونت، دادگستری، یکتایی پروردگار، پیوند دنیا و آخرت، معتقد است و سیاست و دانش را همراه هم می داند.
همچنین مادر یکی از شهدای زرتشتی در این مراسم با اشاره به فرازهایی از سخنان امام خمینی (ره) گفت: توحید مذهب همه است و همه ملت واحده هستیم.
گوهرتاج خادم افزود: با سه راهنمای رهبران دینی، قانون و فرمانروایان نیکو کار می توانیم در امور دنیا و آخرت موفق باشیم.
پنجمین همایش ادیان توحیدی با عنوان «اعتدال گرایی از منظر ادیان توحیدی و نفی خشونت های قومی و فرقه ای» در اصفهان برگزار شد.
در این همایش، دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی، استاندار اصفهان، جمعی از مسوولان استانی و نمایندگان عالی و پیروان ادیان توحیدی حضور داشتند . /


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، ادیان ، توحیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.