مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست تخصصی نقش پارک های علم و فناوری در اجرای طرح های کلان ملی در شیراز گفت: دستیابی به فناوری های نوین اقتدار ملی را استحکام می بخشد و تقویت می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ 

منوچهر منطقی ادامه داد: پارک های علم و فناوری می توانند در هدفمند سازی زمینه های توسعه پایدار و جهت دهی برای دستیابی به فناوری های نو تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته برای ارتقا سطح علمی خود ابتدا در حوزه صنعت خودرو ، الکترونیک و هوا و فضا به توانمند سازی خود پرداخته اند افزود: کشور ما درحوزه خودروسازی تا حدودی موفق عمل کرد، اما در الکترونیک دچار غفلت تاریخی شده است.

منطقی گفت: عمده فعالیت های دنیای فردا وابسته به الکترونیک است از این رو دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید در این حوزه با شتاب هر چه بیشتر نقش آفرینی کنند.

این مقام مسوول بیان کرد: طراحی بال هواپیمای مسافربری در پارک علم و فناوری فارس ، گامی بسیار ارزنده در این مسیر است و طراحان آن برای انجام این کار از تجربه 20 ساله دنیا و بر اساس استانداردهای جهانی بهره گرفته اند.

پارک علم و فناوری فارس را پارسال شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان مجری طرح کلان ملی توسعه فناوری های طراحی و ساخت بال هواپیمای مسافربری تعیین کرد.

در این طرح طی 2 سال گذشته با ایجاد شبکه ای از متخصصان در قالب دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ، مراحل طراحی مفهومی بال انجام شده است و تا بهار سال 93 به پایان می رسد .

منطقی افزود: مجموعه وزارت دفاع تمرکز خود را بر رشد و حمایت از پارک های علم و فناوری گذاشته تا از این طریق استعدادها و توان ملی کشور ارتقا یابد./

انتهای پیام/ش ک

برچسب ها: تقویت ، توسعه ، فناوریها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.