معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان دانشجویی وزارت علوم،تحقیقات و فن آوری گفت : چاپ کتاب جیرفت نامه به چند زبان توسط انجمن تاریخ و همچنین تلاش برای ثبت جهانی آثار باستانی جیرفت از دستاوردهای دومین کنگره تاریخ دانان ایران بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، رستمی ابوسعیدی رییس هیات امنای منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه ی کنگره تاریخ دانان ایران به میزبانی شهرستان جیرفت افزود :این کنگره دستاوردهای زیادی برای منطقه بدنبال داشته است.

وی تصریح کرد : این فرصت مناسبی برای معرفی تاریخ و آثار تمدن جیرفت بود و حضور فرهیختگانی از سراسر کشور در این کنگره آینده خوبی را برای منطقه رقم خواهد زد.

رستمی ابوسعیدی ابراز امیدواری کرد : افراد بیشتری برای چاپ کتاب جیرفت نامه وجمع آوری مطالب کمک کنند.

در ادامه استاد تاریخ دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین ، دراین مراسم افزود : بحران هویت یکی از مشکلات جامعه امروز است که تاریخ و تاریخ دانان در شکل گیری آن نقش دارند.

بهشتی سرشت با اشاره به تاریخ تمدن جیرفت گفت : با توجه به اکتشافات ومیراث عظیم در جیرفت باید سازمان های متولی در اینجا استقرارو ارتقاء پیدا کند.

وی به آثاری با قدمت 5 هزار سال در موزه جیرفت اشاره کرد و یادآور شد : جیرفت زادگاه تمدن های بزرگ جهان است.

دبیر علمی دومین کنگره تاریخ دانان ایران نیزبا اشاره به ارائه 40 مقاله در مدت سه روز فعالیت این کنگره تصریح کرد :از این تعداد 12 مقاله به تمدن جیرفت اختصاص داشت .

ولوی خاطرنشان کرد: بخش ویژه دومین کنگره ملی تاریخ دانان به بررسی پژوهشها و مطالعات تاریخ تمدن جیرفت باستان اختصاص داشت.

در پایان این کنگره سه روزه از 3 نفر از پیشکسوتان و نویسندگان تاریخ جیرفت تجلیل شد ./

برچسب ها: آثار ، تاریخی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.