جهانگيري در ادامه با اشاره به اشتباه اصلاح‌طلبان در انتقاد از آیت الله هاشمي رفسنجاني در زمان اصلاحات گفت: در جايي‌كه مي‌خواستند از آقاي هاشمي به عنوان سپر استفاده كنند، متوجه شدند كه اين سپر را از درون تهي كرده‌اند. آقاي احمدي‌نژاد بهترين استفاده را از اين عامل برد. يعني ناديده گرفتن اين موضوع نوعي بي‌انصافي در تحليل است. يعني مي‌خواهم بگويم كه آقاي احمدي‌نژاد هم خلق‌الساعه روي كار نيامد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور در گفت‌وگو با ماهنامه «42» درباره حذف جناح اقليت و برخي چهره‌ها و شخصيت‌ها در دوران رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد گفت: اقليتي كه مثلا در حالت ماكسيمم رقيب با 17 - 16 ميليون راي اكثريت را به دست مي‌آورد و اقليت هم 12 ميليون راي مي‌آورد و اقليتي است كه با اداره 25 سال زمان جنگ و زمان سازندگي و همه مشكلات كشور را در سخت‌ترين دوران به دوش كشيده است. نه تنها اين اقليت كنار گذاشته مي‌شود حتي بدنه اكثريتي كه نقش‌آفرين بودند در 25 سال گذشته هم ناديده گرفته مي‌شوند. شما ببينيد آقاي ناطق‌نوري كه سال‌ها رئيس مجلس بوده است ديگر حتي حرفش هم شنيدار ندارد. آرام آرام افرادي مثل آقاي لاريجاني را هم كنار مي‌گذارند. چهره‌هايي كه در دولت‌هاي گذشته منتسب به اصولگرايي بودند به همين دليل كه در دولت‌هاي گذشته بودند كنار گذاشته مي‌شوند اصلا يك خط و نقطه جديدي شروع مي‌شود كه گذشته را بايد پاك كرد و كنار گذاشت. ولي به نظر مي‌رسد ذهنيت اين موضوع از قبل موجود بوده است؛ احمدي‌نژاد در انتخابات 84 و بعد از دوقطبي شدن انتخابات از ديالوگي استفاده مي‌كند كه نقاط ذهنيش از قبل در ذهن مردم كاشته شده است.

جهانگيري در ادامه با اشاره به اشتباه اصلاح‌طلبان در انتقاد از هاشمي رفسنجاني در زمان اصلاحات گفت: در جايي‌كه مي‌خواستند از آقاي هاشمي به عنوان سپر استفاده كنند، متوجه شدند كه اين سپر را از درون تهي كرده‌اند. آقاي احمدي‌نژاد بهترين استفاده را از اين عامل برد. يعني ناديده گرفتن اين موضوع نوعي بي‌انصافي در تحليل است. يعني مي‌خواهم بگويم كه آقاي احمدي‌نژاد هم خلق‌الساعه روي كار نيامد.

وي در ادامه درباره موقعيت اصلاح‌طلبان و اشتباه آنها گفت: اصلاح‌طلب‌ها حتما بايد برگردند به صحنه سياست كشور و اتفاقا اصلاح‌طلب‌ها از نظر من كه به عنوان يك تحليل عرض مي‌كنم شرايط آنقدر براي اصلاح‌طلب‌ها مهيا است به دليل بد عملكرد مديران احمدي‌نژاد، كه اصلاح‌طلب‌ها قادر هستند مديريت كشور را به دست بگيرند و حتي در يك رقابت خوب برنده انتخابات بشوند. مهم اين است كه اكنون نيروهاي اصلاح‌طلب بتوانند راه تعامل با نظام را برقرار بكنند. من از اول از سال 88 كه اين دعواها شروع شد همواره اين بحث را داشته‌ام كه در بدنه اصلاح‌طلبان رئيس‌جمهور دوران مختلف وجود دارد، رئيس مجلس وجود دارد، ده‌ها شخصيت وزير وجود دارد، صدها نماينده مجلس وجود دارد. اينها آدم‌هايي بودند كه جزو مديران ارشد يك نظام تلقي مي‌شدند، بايد اينها بتوانند راه تعامل با نظام را برقرار كنند. بله در تعامل و گفت‌وگو هم يك جا هست كه بايد بپذيريم ما اشتباه كرديم و اصلاحات انجام بدهيم، يك جا هست كه بايد بپذيريم مديريتي كه مي‌خواسته بحراني را اداره بكند آن مديريت اشتباه كرده است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه اصلاح‌طلبان بايد با نظام وارد مذاكره شوند افزود: لازم نيست كسي نقش واسطه را بازي كند. اصلاح‌طلبان اشكال‌شان اين است كه دنبال واسطه مي‌گردند. اصلاح‌طلب‌ها خودشان به اندازه كافي چهره دارند.
برچسب ها: اصلاح طلبان ، هاشمی ، سپر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.