رئیس کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در مصوبه اخیری که درباره وزارت بهداشت و بیمه سلامت از سوی مجلس به تصویب رسید ابهام درباره وظایف وزارت بهداشت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران شهریاری در تذکری در صحن علنی امروز مجلس با اشاره به مصوبه تبصره 9 لایحه بودجه سال 93 در روز پنج شنبه مجلس اظهار داشت: مشکلات جدی در حوزه سلامت وجود دارد و خوشبختانه دولتی پیدا شده که در حوزه سلامت دغدغه‌های مهمی را مطرح می‌کند.
 
وی افزود: دولت جدید مصمم است این مشکلات را حل کند، در دولت قبل حتی با وجود قانون مصوب شده، دولت آن‌ها را اجرا نمی‌کرد.
 
وی با اشاره به تبصره 9 لایحه بودجه گفت: در این تبصره تامین تجهیزات با اولویت مناطق توسعه نیافته مطرح شده است در صورتی که تعدادی بیمارستان در دولت‌های نهم و دهم ساخته شده که تجهیزات ندارند و به همین دلیل افتتاح نشده‌اند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: در حال حاضر افراد صعب العلاج مشکلات بیمه‌ای زیادی دارند و با توجه به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره پوشش 95 درصدی بیمه‌ها هدف ما فقط دادن دفترچه نیست چرا که داشتن دفترچه مشکلات درمانی مردم را حل نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: در مصوبه اخیر مجلس صددرصد منابع به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص یافته در صورتی که این بیمه هنوز تشکیل نشده چرا که باید 17 شرکت بیمه‌ای تجمیع شوند تا این بیمه شکل گیرد و هنوز این اتفاق نیفتاده است.
 
وی افزود: در مصوبه اخیر مجلس منابعی برای وظایف وزارت بهداشت در نظر گرفته نشده و با این وجود نمی‌توان مشکلات حوزه بهداشت را برطرف کرد و در واقع این مصوبه ابهام دارد.
 
لاریجانی رئیس مجلس ضمن پذیرفتن این ابهام گفت: در تبصره 9 لایحه بودجه موضوع پیشگیری و تجهیزات بیمارستانی مطرح شده که جز وظایف وزارت بهداشت است ولی صددرصد منابع در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است از این رو ابهام مطرح شده درست است.
 
وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق بررسی دوباره‌ای بر روی این مصوبه صورت دهد تا راه حل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار