رییس جمهوری چین با دبیر کل سازمان ملل متحد در روسیه دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا؛ شی جینپینگ رییس جمهوری چین که در روسیه به سر می برد روز جمعه ، قبل از آغاز مراسم افتتاحیه بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی سوچی، با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.
رییس جمهوری چین با بیان این که مشعل های المپیک جمعه شب در سوچی، محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی روسیه روشن خواهند شدگفت ایده المپیک صلح، با اصل سازمان ملل متحد مبنی بر ترویج صلح برای تمام بشریت کاملا سازگار است.
وی همچنین با غیر قابل جایگزین خواندن نقش سازمان ملل متحد در زمینه مبارزه با تهدید ها و چالش های جهانی، سازمان ملل متحد را مکانی مهم برای تقویت و بهبود مدیریت جهانی توصیف کرد.
شی جینپینگ گفت چین با تقدیر ازنقش وسهم مهم سازمان ملل متحد در ترویج صلح و توسعه جهان، چند جانبه گرایی را پیشنهاد می کند و آن را با جدیت بکار می گیرد.
وی در ادامه افزود کشورش همانند همیشه از فعالیت های سازمان ملل متحد و دبیر کل آن حمایت خواهد کرد.
رییس جمهوری چین با تاکید بر این که توسعه چین در گرو آرامش و ثبات کشورهای دیگر است گفت کشورش در برقرای صلح ، ارتقا توسعه مشترک و شرکت در نظام های چندجانبه گرایانه، تمامی تلاش خود را بکار می گیرد.
وی بار دیگر خاطر نشان کرد توسعه چین ، قدرت حفظ صلح را در جهان تقویت خواهد کرد.
شی جینپینگ گفت چین وظایف بین المللی خود را انجام می دهد ، و با قدرت تمام در حفظ صلح و امنیت جهانی، تمامی تلاش خود را بکار خواهد گرفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار