وزارت امور خارجه روسیه از توافق برای سه روز آتش بس در شهر حمص سوریه به منظور امدادرسانی به غیرنظامیان در بخش قدیمی این شهر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: وزارت امور خارجه روسیه از توافق برای سه روز آتش بس در شهر حمص سوریه به منظور امدادرسانی به غیرنظامیان در بخش قدیمی این شهر خبر داد.

با توافق دولت و مخالفان در سوریه، قرار است عملیات امدادرسانی به غیرنظامیان شهر حمص آغاز شود.

روز جمعه، خبرگزاری دولتی سوریه - سانا - گزارش کرد که فرماندار حمص در دیدار با هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل موافقت کرده است "تا امکانات لازم را برای خروج غیرنظامیان بی‌گناه از بخش قدیمی شهر حمص و ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیانی که ترجیح می دهند در شهر بمانند فراهم آورد."

خبر توافق فرماندار حمص با عملیات امدادرسانی به غیرنظامیان یک هفته پس از بررسی اوضاع این شهر در جریان مذاکرات موسوم به ژنو-٢ گزارش می‌شود.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز تایید کرده بود که نیروهای مخالف و دولت سوریه به توافقی دست یافته‌اند که براساس آن، امکان کمک‌رسانی و تخلیه غیرنظامیان از این شهر فراهم می‌آید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزوده است که در مرحله اول، زنان، کودکان و سالمندان از حمص تخلیه می‌شوند سپس کمک‌های بشردوستانه در اختیار غیرنظامیان باقی مانده در شهر قرار می‌گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز از توافق در مورد کمک‌رسانی به حمص استقبال کرده هر چند سخنگوی این وزارتخانه تاکید ورزیده است که چنین اقدامات مقعطی "نمی‌تواند جایگزین ارسال منظم، امن و بلامانع کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان محسوب شود."


انتهای پیام / 
برچسب ها: بین الملل ، حمص ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار