ما به دنبال سکوت و تک صدایی در دانشگاه‌ها نیستیم و از فضای باز سیاسی توام با تعقل و خرد ورزی و حفظ ارزش‌ها حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری کشور با اشاره به لزوم مراقبت از ایمان در مقابل خطرات گفت: ازجمله خطرات ایمان ظلم و ستم است که از مصادیق آن بی‌انصافی است توانایی‌ها و ضعفهای افراد باید بدون حب و بغض و در نظرگرفتن منافع فردی و حزبی لحاظ شود.

وی افزود: دانشگاه‌ها ازجمله مراکز استراتژیک یک کشور هستند که درنتیجه مدیریت جهادی مسئولان آن، همواره مورد تحسین و افتخار مسئولان عالی رتبه کشورقرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت در دانشگاه حساسیت بالایی دارد، اظهار داشت: قانونمندی از ویژگیهای مهم مدیریت بر یک مرکز دانشگاهی است، لذا اگر در دوره مسئولان گذشته اقداماتی براساس قانون و آئین نامه انجام شده استمرار یابد و محترم شمرده شود ولی اگراقدامی برخلاف قانون در هر حوزه‌ای مانند جذب و بورس انجام شده است اصلاح و با آن شیوه برخورد شود.

وی با توجه به حفظ شتاب علمی کشور را از وظایف مدیران دانست و اظهار داشت: حفظ شتاب علمی کشور از وظایف مدیران است و با تشکر از برنامه ریزی مسئولان وزارت علوم برای اجرای سند دانشگاه اسلامی، از روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهش و فناوری خواستار همکاری بیشتر دراین زمینه شد.

وی افزود: دفا‌تر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همکار و یاور مدیران دانشگاهی هستند و مدیران دانشگاه‌ها در شرایط بحرانی می‌توانند روی مساعدت این نهاد حساب کنند.

وی تصریح کرد: ‌عدم توجه به این موضوع، مسایلی ازجمله رشد ابتذال، رشد آسیب‌های اجتماعی و تند روی نیروهای مذهبی را درپی خواهد داشت، همچنین حضور روسای دانشگاه‌ها در نماز‌های جماعت بیشتر شود زیرا این حضور بهترین ترغیب برای توسعه فرهنگ نماز در دانشگاههاست.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار