کسري تراز تجاري آمريکا به دلیل کاهش صادرات در ماه دسامبر بيشتر از آنچه که پيش بيني مي شد افزايش يافت و افزايش کسري تراز تجاري آمريکا در ماه دسامبر باعث مي شود تا دولت در ارقام پيش بيني شده در خصوص رشد اقتصادي اين کشور در سه ماهه چهارم سال گذشته بازنگري کند.

 به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز از واشنگتن،وزارت بازرگاني آمريکا روز پنجشنبه در گزارشي اعلام کرد کسري تراز تجاري اين کشور در ماه دسامبر با 12 درصد افزايش به 38 ميليارد و 70 ميليون دلار رسيده است .

ميزان کسري تراز تجاري آمريکا در ماه نوامبر سال گذشته 34 ميليارد و 56 ميليون دلار بود.
کارشناسان مسائل اقتصادي پيش بيني کرده بودند رقم کسري تراز تجاري آمريکا در ماه دسامبر به 36 ميليارد دلار برسد.

گزارش وزارت بازرگاني آمريکا حاکي از آن است که کسري تراز تجاري آمريکا درکل سال 2013 به 471 ميليارد و 500 ميليون دلار رسيد که پايين ترين رقم از سال 2009 بدينسو است . کسري تراز تجاري آمريکا درسال 2012 حدود 534 ميليارد و 700 ميليون دلار بود.

بر اساس اين گزارش ميزان صادرات آمريکا در ماه دسامبر با يک و هشت دهم درصد کاهش به 191 ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد. اين درحالي است که ميزان صادرات نفت آمريکا در اين ماه به حد بي سابقه اي رسيده بود. ميزان واردات آمريکا نيز در همين ماه با سه دهم درصد افزايش به 230 ميليارد دلار رسيد.
انتهای پیام/

برچسب ها: تراز تجاری ، آمریکا ، کسری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار