یکی از خطرات مهم در تصادفات رانندگی آسیب دیدن کودکان است اما می توان با راهکارهایی مانع از بروز صدمه و آسیب های جدی در تصادفات رانندگی در کودکان خردسال گردید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان با انجام بررسی بر روی وضعیت سوار شدن کودکان خردسال و به ویژه وضعیت صندلی مخصوص کودک توصیه های جدیدی را به والدین مد نطر دارند. 
 
 گفتنی است از جمله موارد مهمی که والدین باید در نظر داشته باشند نتظیم ارتفاع صندلی ایمنی کودک، استفاده از آن، کنترل منظم آن به صورت دوره ای به لحاظ ایمن بودن تسمه ها، قرار ندادن اسباب بازی و وسایلی از این دست در کنار صندلی کودک زیرا می تواند سبب عدم کنترل والدین بر روی صندلی شود. 
 
بررسی ها نشان می دهند، در برخی تصادفات که منجر به سانحه می شود سهل انگاری والدین مسبب است زیرا آنها متناسب با وضعیت قد و وزن کودک باید صندلی کودک را تعویض نمایند و صندلی های بزرگتر خریداری نمایند. 
 
همینطور تنظیم بستن کمربند ایمنی در کودکان نیز بسیار مهم است زیرا اگر کودک لباس ضخیم پوشیده باشد و کمربند شل باشد در اثر بالا بودن دمای هوا و همینطور تعریق بدن کمربند ایمنی می تواند شل شود وکارایی خود را از دست بدهد. 
 
در کنار موارد بیان شده صحبت با کودک و کنترل منظم او به منظور آگاهی از اینکه کمربند ایمنی خود را باز نکرده بسیار مهم است. 
 
پزشکان هشدار می دهند خانواده ها کودکان خود را در صندلی جلوی ماشین قرا ندهند و همینطور در صورت حمل کودک خردسال حتما از برچسب مخصوص بر روی شیشه پشت خودرو استفاده نمایند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.