آخرین سفر لورل و هاردی فیلم می‌شود

"جف‌پوپ"، که امسال برای فیلم فیلومنا برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی جشنواره‌ی ونیز شده، سرگرم نگارش فیلمنامه‌ای برای ساخت فیلمی زندگی‌نامه‌‌ی "استن لورل" و "اولیور هاردی" شده است.

رابرت داونی جونیور در نقش چارلی چاپلین در چاپلین (ریچارد آتن‌بورو، 1992) و جفری راش در نقش پیتر سلرز در زندگی و مرگ پیتر سلرز (استیون هاپکینز،2004) دو نمونه از تلاش‌های انجام شده در هالیوود برای به تصویر کشیدن زندگی بزرگان سینمای کمدی است. تعداد مواردی از این دست چندان زیاد نیست اما به تازگی قرار است فیلمی درباره‌ی زوج لورل و هاردی ساخته شود.
 
"جف‌پوپ"، که امسال به همراه استیو کوگان برای فیلم فیلومنا ساخته‌ی استیون فریز برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه‌ی جشنواره‌ی ونیز شده، سرگرم نگارش فیلمنامه‌ای برای ساخت فیلمی زندگی‌نامه‌‌ای درباره‌ی دو چهره‌ی ماندگار سینمای کمدی جهان یعنی استن لورل و اولیور هاردی شده است. داستان فیلم استن و اولی که قرار است در انگلستان از تلویزیون پخش شود و در آمریکا در سینماها به نمایش دربیایدف درباره‌ی تور سال 1953 لورل و هاردی در بریتانیاست. این تور در زمانی اجرا شد که شهرت آنها پس از حضور در 106 فیلم در کنار یکدیگر رو به کاهش گذاشته بود و سخت درگیر مسائل شخصی خود بودند. با وجود این، تور بریتانیای آنها به موفقیتی بزرگ بدل شد تا اینکه هاردی دچار حمله‌ی قلبی شد و مجبور شد به استراحت بپردازد. به لورل پیشنهاد شد تور را به صورت سولو ادامه بدهد اما او این پیشنهاد را رد کرد و منتظر ماند تا همکارش خوب شود و دوباره با هم روی صحنه بروند. لورل و هاردی بعد از آنکه حال هاردی کمی بهبود پیدا کرد چند اجرای موفق داشتند ولی طولی نکشید که هاردی در 7 آگوست 1957 در سن 65 سالگی از دنیا رفت. استن لورل هم در 23 فوریه 1965 در سن 74 سالگی درگذشت. لورل و هاردی با فیلم سگ خو‌ش‌شانس (1919) محصول کمپانی فاکس قرن بیستم همکاری مشترک‌شان را شروع کردند.
 
هنوز هنرپیشه‌ای برای نقش این دو کمدین در این فیلم انتخاب نشده است. در سال‌های دور جیم مک‌جورج (در نقش لورل) و چاک مک‌کان (در نقش هاردی) در برنامه‌های تلویزیونی مخصوص کودکان و نوجوانان و آگهی‌های بازرگانی نقش این زوج کمدی را بازی می‌کردند.

منبع: مجله فیلم‌نگار/

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
لورل و هاردی
۲۱:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
لورل و هاردی
http://home.1002shab.net/product/view/1327
آخرین اخبار