"داریوش مؤدبیان": برپایی جشنواره فجر به صورت گسترده و انبوه، تئاتر زدگی را در پی داشته و باید در روند انتخاب‌ها بازنگری شود.

"داریوش مؤدبیان" بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: باید در مقابل برگزاری جشنواره، تئاتر مستمر برقرار و در روند جشنواره تئاتر فجر بازنگری شود تا راهی برای سنت تئاتری گسترده شود و در پی آن به تئاتر سنتی دست یابیم.
 
مؤدبیان عنوان کرد: در جشنواره زاهدان در پی 3 روز 23 کار را تماشا کردیم و در آن زمان به علت انبوهی آثار در گستره زمانی کوتاه، تئاتر زدگی برای ما که از اهالی تئاتر هستیم، ایجاد شد.
 
این کارگردان تئاتر بیان کرد: با به روی صحنه‌ رفتن تئاترهای شتاب‌زده و مشابه، کاری از پیش نمی‌رود و دل‌زدگی دراین عرصه را برای اهالی تئاتر و مخاطبان در پی خواهد داشت.
 
مؤدبیان تصریح کرد: گروه‌های تئاتر باید احیا شوند زیرا تئاتر رسمی به معنای واقعی در مملکت ما وجود ندارد و اگر این عرصه مورد بحث کارشناسی قرار گیرد و سازمانی برای ساماندهی اوضاع تئاتر تشکیل شود، شرایط تئاتر بهبود خواهد یافت، همان‌طور که سازمان لیگ برتر به صورت موفق برنامه اجرایی فوتبال را تنظیم می‌کند.
 
این کارگردان تئاتر درباره شرکت اثر خود در جشنواره تئاتر فجر گفت: نمایش "ازدواج اجباری" به زبان فرانسه در سالن ناظر زاده کرمانی واقع در ایرانشهر به روی صحنه رفت و با بازخورد خوب تماشاگران روبرو شد. این اثر به عنوان مهمان در جشنواره به اجرا رفت و با شرکت دادن این نمایش قصد رقابت در این جشنواره فرهنگی را نداشتیم.
 
مؤدبیان ادامه داد: این نمایش، اثر ویژه‌ای است که نیاز به حمایت دارد زیرا یک جریان جدید را در کشور ما ایجاد می‌کند.
 
این کارگردان تئاتر اظهار داشت: این نمایش با اجرا به زبان اصلی و مطابقت با اصل متن  در راستای آموزش زبان و ادبیات فرانسه نقش مؤثری را ایفا می‌کند.
 
گفتنی است، نمایش "ازدواج اجباری" از 10 تا 18 بهمن در تالار رودکی به اجرا رسید.


انتهای پیام/اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار