ریشه معیارهای دوگانه آزادی بیان، تروریسم و مردم سالاری در نظام سرمایه سالار غرب شب گذشته با حضور نورمن کنشتاین استاد منتقد آمریکا و سعید خزایی استاد دانشگاه در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ ریشه معیارهای دوگانه آزادی بیان، تروریسم و مردم سالاری در نظام سرمایه سالار غرب شب گذشته (۱7بهمن) با حضور نورمن کنشتاین استاد منتقد آمریکا و سعید خزایی استاد دانشگاه در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
نورمن کنشتاین در ابتدا در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چرا غرب نسبت به صهیونیست به عنوان خط قرمز نگاه می‌کند، گفت: کشورهای غربی به دنبال کنار گذاشتن ایران هستند پس بنابراین آن‌ها برای رسیدن به هدف خود دست به انجام کارهای مختلفی می‌زنند.
 
استاد منتقد آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال حفظ منافع خود در ایران است افزود: جمهوری اسلامی ایران از مشروعیت خاصی برخوردار است و باید درک کنیم و ببینیم که دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران درصدد ایجاد رابطه عادلانه با غرب است.
 
*** انتقادات علیه ایران نامشروع است
 
کنشتاین تاکید کرد: بسیاری از انتقاداتی که علیه ایران صورت می‌گیرد غیر منصفانه و نامشروع است.  
 
وی با اشاره به اینکه نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص کشورهای غربی منطقی است، اضافه کرد: باید ارتباط نزدیکی را با مردم غرب ایجاد کنیم، به طوری که باید از واژگان صحیح و درستی در قبال غرب بهره بگیریم.  
 
استاد منتقد آمریکا با اشاره به اینکه باید همیشه با احتیاط در قبال غرب عمل کنیم، افزود: باید به انتخاب زبانی بپردازیم که کشورهای غربی و مردم آنان از توانایی درک واژه‌ها برخوردار شوند.  
 
نورمن با اشاره به اینکه بسیاری از مردمان غرب واژه صهیونیست را نمی‌شناسند، گفت: جمهوری اسلامی ایران باید واژگانی را استفاده کند که مردمان کشورهای غرب از توانایی درک آن برخوردار باشند.  
 
*** جمهوری اسلامی در تکنولوژی و علوم به پیشرفت‌های خوبی رسیده است
 
وی با اشاره به اینکه این زبان باید زبان حقوق بین الملل و قوانین و مقررات حقوق بشر باشد خاطرنشان ساخت: بسیاری از نقدهای ایران در خصوص غرب مشروع و درست است به گونه‌ای که باید گفت بیش از ۹۰ درصد نقدهای ایران بر علیه غرب مشروع است.  
 
استاد منتقد آمریکا با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از دانشجویان ریاضیات و علوم را زنان تشکیل می‌دهند که در مقطع فوق لیسانس به بالا در حال تحصیل هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بالا‌ترین درصد فارغ التحصیلان را به خود اختصاص داده است، به طوری که بانوان در این عرصه در جهان پیشتاز هستند.  
 
نورمن با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در تکنولوژی و علوم به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند، گفت: بیشتر دانشجویان ریاضیات و علوم ایران زنان هستند.  
 
*** تسلیحات اتمی کشورهای غربی برخلاف قوانین NPT پابرجاست

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در قبال ۱+۵ به تعهدات خود به خوبی عمل کرده است افزود: ماده (۶) NPT بر این مسئله تاکید کرده است که ابرقدرت‌های اتمی باید انبارهای تسلیحاتی اتمی خودشان را کنار بگذارند، اما در حال حاضر پس از گذشت یک قرن همچنان مشاهده می‌کنیم که تسلیحات اتمی کشورهای غربی پابرجا است.  
 
استاد منتقد آمریکا با بیان اینکه کشورهای غربی ناقض تعهدات بین المللی هستند افزود: غرب ناقض اصلی معاهدات NPT و بین المللی است.  
 
نورمن در پاسخ به سوال دیگری در خصوص پیوند اسرائیل و آمریکا افزود: کار‌تر در جریان رقابت‌های انتخاباتی به صراحت گفته بود که هرکسی که می‌خواهد به یک مقام بلندپایه رسمی تبدیل شود باید ابتدا با اسرائیل به توافق برسد.  
 
*** لابی ایپک در تار و پود آمریکا نفوذ یافته است
 
وی با اشاره به اینکه لابی آیپک یا اسرائیل در تار و پودهای آمریکا نفوذ پیدا کرده است، خاطرنشان ساخت: لابی اسرائیل در جامعه آمریکا از نفوذ بسیار قدرتمندی برخوردار است.  
 
استاد منتقد آمریکا با بیان اینکه آیپک به اقتدار خود در آمریکا می‌بالد افزود: اگر آیپک در آمریکا نفوذ و قدرتی نداشت، در این صورت اسرائیل هم دیگر از قدرت برخوردار نبود.  
 
نورمن با اشاره به اینکه آمریکا برای دهه‌های آینده درصدد کنترل آمریکای جنوبی است، ادامه داد: سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران متفاوت است.  
 
وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا درصدد تقلیل تحریم‌ها علیه ایران است ادامه داد: آمریکا به نفع لابی صهیونیست عمل می‌کند.  
 
استاد منتقد آمریکا با اشاره به اینکه آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند، گفت: اسرائیل کشوری قدرتمند و پیشرفته است و ایالات متحده به اسرائیل نزدیک است.  
 
*** عربستان با دلارهای نفتی از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند

نورمن با اشاره به اینکه اسرائیل منافع آمریکا را تقویت می‌کند، گفت: ، به گونه‌ای که آمریکا عربستان سعودی را دوست خود می‌داند.  
 
وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی نسبت به مردمان فلسطین ادامه داد: قطعنامه‌های متعددی در آمریکا در حمایت از اسرائیل وتو شده است.  
 
استاد منتقد آمریکا در پاسخ به سوال دیگری درخصوص معیارهای دوگانه آمریکا گفت: لابی اسرائیل سیاست خارجی آمریکا را مورد کنترل قرار می‌دهد، به گونه‌ای که به خوبی در طی سالهای گذشته شاهد بودیم که اسرائیل منافع آمریکا را تامین کرده است.  

کنشتاین با اشاره به اینکه آمریکا به اسرائیل اجازه انجام هرگونه دخالتی را صادر کرده است، افزود: منافع عمده آمریکا در رابطه با ایران در حال به خطر افتادن است.
 
*** آمریکا به لحاظ اقتصادی نیازمند صهیونیست‌هاست

سعید خزایی استاد دانشگاه در ادامه گفتگو در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چرا رژیم صهیونیستی یکی از خطوط قرمز غرب محسوب می‌شود، گفت: در فرهنگ لیبرال دموکراسی برخی خط قرمز‌ها وجود دارد که یکی از آن خط قرمز‌ها رژیم صهیونیستی، همجنس بازان و فمنیست‌ها است.  
 
وی با اشاره به اینکه ایالات متحده آمریکا کشوری با ملیت‌های متفاوت است افزود: آمریکا زمانی به عنوان سرزمین فرصت‌ها شناخته می‌شد، به طوری که این کشور از عرب‌ها، لاتین‌ها، ترک‌ها و یهودیان تشکیل شده بود.  
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در شهر نیویورک شهرهای کوچک زیادی وجود دارد که هرکدام از مناطق این شهر دارای مزایای مختلفی هستند، خاطرنشان ساخت: تمامی این افراد باید در رسانه‌ها دارای صاحب صدا باشند.  
 
خزایی با اشاره به اختلاف تاریخی که میان مسلمانان و یهودیان که در دوره‌ای به وجود آمده بود اظهار داشت: یهودیان را با عناوین مختلفی در غرب مورد خطاب قرار می‌دهند، به گونه‌ای که این اختلاف بر سر یهود و اصل عیسی مسیح بود.  
 
وی با بیان اینکه تفکر صهیونیست آرام آرام شروع به مظلوم نمایی کرد افزود: یهودیان باید بر مراکز اقتصادی، تجاری و رسانه‌ای غرب استیلا پیدا می‌کردند به گونه‌ای که رسانه آرام آرام به کمک این تفکر صهیونیستی آمد.  
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اقتدار و نفوذ صهیونیست‌ها در آمریکا بیان کرد: رژیم صهیونیستی از اهمیت و نقش بسزایی در آمریکا برخوردار است، به گونه‌ای که آن‌ها توانستند آرام آرام مراکز قدرت سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای را در اختیار بگیرند و به یک رژیم قدرتمند تبدیل شوند.  
 
خزایی با اشاره به نقش لابی آیپک در کنگره آمریکا اظهار داشت: آمریکا طی ۶۵ سال گذشته به صورت مستمر از رژیم صهیونیستی حمایت کرده است.  
 
وی با اشاره به عملکرد وحشیانه رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین خاطرنشان ساخت: در غرب معیارهای دوگانه و دبل استانداردهایی وجود دارد، به گونه‌ای که آمریکا به بهانه تروریسم به سوریه حمله کرد.  
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد افزود: آمریکا از القاعده حمایت می‌کند.  
 
خزایی با اشاره به اینکه دولت آمریکا نگاه عملگرایانه‌ای را نسبت به مسائل مختلف دارد خاطرنشان ساخت: در مسائل هسته‌ای آمریکا معیارهای دوگانه‌ای را از خود اتخاذ کرده است، پس باید گفت آمریکا ناقض اصلی NPT است به گونه‌ای که به کشوری همچون هند که عضو پیمان NPT نبوده همواره کمک‌هایی را رسانده است، اما ایران را مورد هجوم حمله خود در خصوص برنامه صلح آمیز هسته‌ای قرار می‌دهد.  
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا از رژیم صهیوینستی همواره دفاع می‌کند، افزود: رژیم صهیونیستی در آمریکا توانسته کانون قدرت را به دست بگیرد و به یک دولت سایه تبدیل شود.  
 
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا از نظر اقتصادی تحت فشار است گفت: اسرائیل از اهمیت استراتژیک بسیاری برای آمریکا برخوردار است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ایران ، آمریکا ، منتقد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار