مشاور معاون نظارت راهبردي رييس جمهور وظيفه شوراي راهبردي سلامت تهران را در راستای سياست ها و برنامه ريزي هاي کلان بهداشتي و درماني کشور دانست.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دكتر محمد رضا واعظ مهدوي ضمن بيان اين مطلب افزود: نظام مديريت كشور در قالب دو بخش مديريت ملي و محلي تقسيم شده است كه براساس اصول 100 تا 107 قانون اساسي و قوانين برنامه چهارم و پنجم توسعه اداره محلي كشور در قالب راهبردها و سياستهاي ملي توسط شوراهاي اسلامي شهر و روستا و شهرداري ها صورت مي پذيرد.

وي وزارت بهداشت را سياستگذار و برنامه ريز مسائل بهداشتي و درماني و شوراهاي اسلامي شهر و روستا  و شهرداري ها را مجري اين سياست ها عنوان كرد و گفت: در حال حاضر در 374 محله شهر تهران كه در 22 منطقه شهري قرار دارد سراهاي محله شكل گرفته كه در هر سراي محله يك خانه سلامت تشكيل شده است و ارائه خدمات بهداشتي و درماني در جهت ارتقاي سلامت شهروندان توسط سلامت ياران شهري صورت مي گيرد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي شاهد، وظايف خانه هاي سلامت شهري را مشابه شبكه هاي بهداشتي و درماني روستايي در قالب محلات شهري بيان كرد و افزود: در مناطق شهري پايش ها و ارزش يابي هاي فعاليت هاي بهورزان كه در روستا ها و شبكه هاي بهداشتي و درماني روستايي كارآمد و اثر بخش بوده است با اصلاح و ارتقا براي خانه هاي سلامت و سلامت ياران اعمال مي شود.

پزشكان خانواده سطح سوم خدمات نظام سلامت شهر تهران را تشكيل مي دهند

دكتر واعظ مهدوي در بخش ديگري از سخنان خود نظام سطح بندي ارائه خدمات بهداشتي و درماني در شهر تهران را با مشاركت و همكاري شهرداري و دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور عنوان كرد و افزود: در سطح بندي ارائه خدمات بهداشتي و درماني ، خانواده به عنوان سطح اول و خانه هاي سلامت محلات در سطح دوم و پزشكان خانواده در سطح سوم خدمات نظام سلامت شهر تهران قرار دارند.

وي در ادامه گفت: پزشكان خانواده سلامت ياران را در جهت مراقبت هاي پزشكي فعال، بيماريابي، غربالگري و كنترل ها ي شاخص هاي عمومي سلامت هدايت و راهبري مي كنند.

وي همچنين بيمارستانها و كلينيك هاي تخصصي را در سطح هاي بعدي ارائه كننده خدمات عنوان كرد.

دكتر واعظ مهدوي در ادامه گفت: اميد است تحقق اين الگو  بتواند زمينه هاي اجرايي شدن آن را براي ساير مناطق شهري اعم از كلان شهرها و شهرستان هاي ديگر فراهم كند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار