سازمان ملل متحد از دستيابي به توافقي درباره حمص استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العربیه؛ دمشق و سازمان ملل متحد درباره خارج شدن غیرنظامیان از شهر حمص و رساندن کمک های انسان دوستانه به دست ساکنان مناطق قدیمی این شهر به توافق رسیدند.

 طلال البرازي استاندار حمص و يعقوب الحلو نماینده سازمان ملل مقیم سوریه به توافقی دست یافتند مبنی براینکه شهروندان از بخش قدیمی شهر حمص خارج شوند و کمک های انسان دوستانه به دست آن عده از شهروندانی که تصمیم به ماندن در شهر می گیرند ، برسد.

براساس این گزارش ، استاندار حمص و نماینده سازمان ملل در سوریه توافق کردند که ساکنان محاصره شده در شهر حمص از سوی گروه های مسلح ، اعم از زن و مرد و پیر و جوان این شهر را ترک کنند تا اقدامات لازم برای رساندن کمک ها انجام شود.

به موجب این توافق ، طرف های سوری ذیربط کمک های انسان دوستانه لازم اعم از غذا و دارو را به دست شهروندانی که این شهر را ترک می کنند ، خواهند رساند.

همچنین کمک های انسان دوستانه شامل غذا و دارو و دیگر مایحتاج مورد نیاز شهروندان به دست آن گروه از شهروندانی که تصمیم می گیرند داخل شهر باقی بمانند ، خواهد رسید.

این توافق چند روز پس از پایان مذاکرات ژنو 2 صورت می گیرد که میان هیات های دولت سوریه و مخالفان سوری و با نظارت اخضر ابراهیمی فرستاده سازمان ملل در امور سوریه با هدف دستیابی به راه حلی برای بحران سه ساله سوریه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار