رسانه های کره جنوبی از پرواز یک فروند بمب افکن «بی -52» نیروی هوایی آمریکا بر فراز آبهای غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌کره شمالی در واکنش به پرواز این بمب افکن ، این اقدام را مورد انتقاد قرار داد و آن را مانعی بر سر راه ارتقای روابط میان این کشور و کره جنوبی توصیف کرد.

خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی به نقل از یک مقام ارشد نظامی این کشور نوشت این بمب افکن آمریکایی پرواز آموزشی خود را به سمت آبهای غرب این کشور انجام داد.

این مقام نظامی کره جنوبی افزود پرواز بمب افکن «بی - 52»، بخشی از پروازهای آموزشی است که از پیش برنامه ریزی شده بود. وی از اظهار نظر در خصوص جزئیات بیشتر برنامه پروازهای آموزشی نظامی نیروی هوایی آمریکا در آبهای کره جنوبی خودداری کرد.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی ، پرواز این بمب افکن آمریکایی را بر فراز شبه جزیره کره مورد انتقاد قرار داد. این کمیسیون اعلام کرد در زمانی که دو کره در حال گفتگو با یکدیگر هستند و در خصوص دیدار خانواده هایی که از یکدیگر جدا شده اند به توافق دست پیدا کرده اند، پرواز بمب افکن آمریکایی اقدامی نامطلوب شمرده می شود.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی همچنین از مقامات کره جنوبی درخواست کرد تا برنامه های پیش بینی شده خود را در خصوص برگزاری رزمایشهای نظامی مشترک با آمریکا لغو کنند.


انتهای پیام / 
برچسب ها: آب ، کره ، بمب ، جنوبی ، فراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار