پارلمان اروپا از "کارل دوگوشت"، کميسر تجاري اتحاديه اروپا خواست تدابير سخت‌تري براي حمايت از اتحاديه اروپا در برابر واردات کالاهاي ارزان قيمت چيني اتخاذ کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، "کارل دوگوشت" تلاش مي‌کند ابزارهايي را که بروکسل براي مبارزه با تجارت ناعادلانه به کار مي‌برد، نوسازي کند.

تاريخ اين ابزارها به قبل از تبديل شدن چين به يک صادرکننده بزرگ باز مي‌گردد و برخي در اروپا مي‌گويند اين قوانين بيش از حد آسان‌گيرانه است.

قانون‌گذاران اتحاديه اروپا خواستار اتخاذ تدابيري شديدتر از تدابيري هستند که در پيشنهاد کميسيون اروپا براي تعامل با امور تجارت بين المللي به نمايندگي از کشورهاي اتحاديه اروپا آمده است.

قانون‌گذاران مي‌خواهند اوضاع براي شرکت‌هاي کوچک به منظور مقابله با کشورهايي که از طريق دامپينگ (صدور کالا به قيمتي پائين تر از قيمت تمام شده) قوانين تجارت جهاني را نقض مي‌کنند، تسهيل شود.

قانون‌گذاران همچنين خواستار پايان عمل به قانوني اروپايي شدند که مجازات‌ها را در حدي که براي جبران زيان‌هاي وارده ضروري است، محدود مي‌کند.

کريستوفر وگلنر که رياست مذاکرات با کميسيون اروپا را درباره اين مسئله بر عهده دارد گفت: موضع پارلمان تندتر از موضع کميسيون است، من مي‌دانم که اين مسئله جنجال زيادي به پا کرده است ولي بسياري از کشورهاي عضو اتحاديه اروپا با پيشنهاد اصلي کميسيون اروپا مخالف هستند.

هرچند در قوانين اروپا به صراحت از چين نام برده نشده است ولي اکثر اختلافات تجاري اتحاديه اروپا با شرکت هاي چيني  است.


انتهای پیام/
برچسب ها: پارلمان ، اروپا ، واردات ، کالا ، چینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار