انتقال سلاح با کامیون از ترکیه به تروریست ها در سوریه ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه ؛ از آغاز حوادث در سوریه، حمایت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از تروریسم عنوان اصلی سیاست آنکارا بود و سلاح هایی از ترکیه به تروریست ها در سوریه منتقل می شود. 

سخنانی از مقامات بلندپایه نظام ترکیه در رسانه ها مطرح می شود که ادعا می کنند به سوریه علاقه مند هستند و نیت آن ها مبارزه با تروریسم است اما رفتارها بر خلاف سخنانی است که گفته شده است و گفته می شود. دولت ترکیه فرمانده هنگ ژاندارمری را بر کنار کرد و علت این اقدام این است که وی دستور داده بود کامیون هایی توقیف و بازرسی شود که زیر نظر عوامل دستگاه اطلاعاتی ترکیه، سلاح به تروریست ها در سوریه منتقل می کرد.

این تصمیم جدید در نوع خود اولین تصمیم نبود بلکه پیش از این، دولت اردوغان رئیس هیات دادستانی آدانا و نایب رئیس هیات دادستانی مبارزه با تروریسم و دو دادستان را در پی توقیف سه کامیون در منطقه جیهان شهر آدانا و بازرسی آن ها بعد از اعلام حمل سلاح برای گروههای تروریستی در سوریه، بر کنار کرده بود.

قاچاق سلاح با کامیون دیگر اقدامی پنهانی نیست به ویژه بعد از اینکه دستگاه قضایی سه نفر از عوامل دستگاه اطلاعات ترکیه را که همراه تعدادی از کامیون های حامل سلاح برای گروههای تروریستی بودند بازداشت کرد. دولت اردوغان بعد از همه این اقدامات، دستور داد کامیون های دستگاه اطلاعات ترکیه هنگام عبور از مرزهای سوریه و ترکیه از بازرسی مستثنی شود. تصمیمات تروریستی جدیدی به کارنامه دولتی اضافه می شود که خرابکاری و تروریسم را به عنوان ابزاری برای گفتگو با کشورهای همسایه اتخاذ کرده است.

انتهای پیام / 
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، انتقال ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار