دستیار " ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه ، آمریکا را به تامین مالی و مسلح کردن جنگجویان اوکراینی متهم کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛‌این شبکه در خبری فوری گزارش داد دستیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، آمریکا را به تامین مالی و مسلح کردن جنگجویان اوکراینی متهم کرد.

سرگئی گلازیف مشاور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شماره روز پنجشنبه روزنامه کامرسانت اوکراین به عنوان مثال به دیدار ماه دسامبر نولاند با سرمایه داران نزدیک به دولت این کشور اشاره کرد و گفت: غرب باید به باج خواهی و ارعاب پایان دهد .
 
گلازیف افزود: تا جایی که ما می دانیم نولاند تهدید کرده است در صورت خودداری ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور از واگذاری قدرت به مخالفان آنها در فهرست سیاه آمریکا قرار خواهند گرفت. این اقدام هیچ ارتباطی با حقوق بین الملل ندارد .  

مشاور پوتین با اشاره به اینکه آمریکا هفته ای 20 میلیون دلار برای تامین مالی مخالفان و شورشیان از جمله برای مسلح کردن آنها هزینه می کند »، اعلام کرد « به نظر می رسد آمریکا روی یک کودتا حساب باز کرده است .

سرگئی گلازیف از « تلاش برای کودتا در اوکراین » خبر داد و تاکید کرد دولت باید با قدرت برای جلوگیری از هرج و مرج مبارزه کند.گلازیف خاطر نشان کرد روسیه و آمریکا بعد از خودداری اوکراین از سلاح هسته ای در سال 1994 درباره تضمین حاکمیت این کشور به توافق رسیدند و  و احتمال دارد با این عنوان در مناقشه های از این نوع مداخله کنند .

وی گفت:  آنچه که امروز آمریکایی های به صورت یک جانبه انجام می دهند نقض جدی این توافق است . اوکراین از آخر نوامبر بعد از تصمیم رئیس جمهور برای تقویت با روسیه به جای امضای توافقنامه همکاری با اتحادیه اروپا شاهد اعتراضات ضد دولتی بی سابقه است.

انتهای پیام / 
برچسب ها: روسیه ، پوتین ، آمریکا ، مخالف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار