قائم مقام وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از افزایش نقاط توزیع سبد کالا از 2 هزار و900 نقطه به 4هزار نقطه در کشور خبر داد.

 ابوالحسن فیروز آبادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن تشریح روند توزیع سبد کالا به هموطنان گفت: به دنبال دستور ریاست جمهوری در خصوص سامان دهی توزیع سبد کالا، دومین جلسه رسیدگی به روند توزیع با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تمامی تعاونی‌های بزرگ که درکار توزیع فعال هستند و حدود 80 درصد توزیع در بازار را بر عهده دارند برگزار شد که طی آن مشکلات موجود که بخشی به پزهای بانکی مربوط می‌شود مطرح و قرار شد با قول‌های مساعد دست‌‌اندرکاران وزارت ارتباطات ظرف پزهای وایرلس در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد تا بتوانیم تعداد نقاط توزیع را از 2 هزار و نهصد نقطه در کشور به چهار هزار نقطه برسانیم.  
 
وی افزود: هم‌چنین تصمیم گرفته شد تا ساعات توزیع کالا نیز از 8 صبح تا 22 شب در دو شیفت ادامه داشته باشد.  
 
فیروزآبادی درادامه با تاکید بر اینکه تمامی تعاونی‌های کشور موظف شده‌اند در هر شهر حداقل یک نقطه را معرفی کنند تصریح کرد: به این ترتیب ما در تمامی شهرها در حدود 8 الی 9 نقطه توزیع کالا خواهیم داشت و تا روز شنبه تمامی این نقاط به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی می‌شود که با این اقدام شاهد توزیع روان کالاها باشیم.
 
*توزیع یک میلیون و 400 هزار سبد کالا تا کنون  
 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درادامه به ارایه آمار در خصوص توزیع سبد کالا اشاره و اظهار داشت: آمارها حاکی از این است که تا کنون 11 میلیون و صد هزار سبد کالا میان تعاونی‌ها و یک میلیون و 400 هزار سبد کالا نیز در میان مردم توزیع شده است.
 
* بهبود روند توزیع کالا از شنبه  
 
فیروز آبادی در ادامه تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسئولان به نظر می‌رسد از روز شنبه روند توزیع سبد کالا بهبود یابد به طوری که دیگر شاهد صف‌های طولانی نخواهیم بود و اگر تمامی برنامه‌ها به نحوی مطلوب پیگیری شود دیگر شاهد صفی برای تحویل کالاها نیستیم.  
 
وی در ادامه در خصوص علت بروز مشکل در تحویل کالاها و صف‌های طولانی نیز گفت: تعیین نقاط توزیع کالاها به دلیل دیر آماده شدن نرم افزار بانکها در این خصوص موجب برآورد 7 هزار نقطه‌ای برای توزیع کالاها شد در حالی که تعداد کمتری به توزیع پرداختند که این خود علت عمده بروز مشکل در این زمینه بود.  
 
* استقرار واحدهای سیار توزیع سبدکالا در اطراف تهران  
 
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به استقرار واحدهای سیار در شهرک‌های اطراف تهران اشاره کرد وگفت: بااستقرار این واحدهای سیار که به کمک واحدهای ثابت خواهند آمد روند توزیع مطلوب‌تر صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: در ادارات دولتی هم قرار شده است که تعاونی‌ها به صورت فعال‌تری حضور داشته و نسبت به توزیع کالاها اقدام کنند.  
 
*سبد کالایی کارگران و بازنشستگان در آینده نزدیک اعلام می‌شود
 
فیروزآبادی در خصوص اعلام نشدن سبد کالایی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: سبد کالایی این افراد هنوز اعلام نشده و امیدواریم در آینده نزدیک با سهولت بهتر اعلام شود.  
 
وی افزود: به محض اینکه روند توزیع کالاها به حالت پایدار برسد و دیگر شاهد صف‌های طولانی برای دریافت کالاها نباشیم، فاز دوم طرح در اسرع وقت شروع خواهد شد که متعاقبا اعلام خواهد شد.  
 
وی تاکید کرد: به هر حال درتوزیع کالا هیچ مشکلی وجود ندارد و کالاها در اختیار مردم با سهولت بهتر قرار می‌گیرد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.  
 
* "تعاونی امکان" ، کار توزیع کالا به کارگران را برعهده دارد  
 
قائم مقام وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در خصوص فعالیت "تعاونی امکان" تصریح کرد: بخش عمده توزیع سبد کالاهای کارگران از طریق تعاونی امکان خواهد بود که متخص کارگران است.
 
وی افزود: هم اکنون نیز نزدیک به 3.5 میلیون سبد کالا در اختیار تعاونی امکان قرار گرفته است.  
 
وی افزود: فاز دوم اجرای طرح توزیع سبد کالا نیز به محض اعلام سبد کالایی کارگران و بازنشسگان بدون هیچ مشکلی وبا سهولت بهتری از مرحله اول اجرا می‌شود.  
 
* محدودیت زمانی در تحویل سبد کالا وجود ندارد  
 
قائم مقام وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه محدودیت‌های زمانی در تحویل سبد کالا برداشته شده است؛ خاطر نشان کرد:  افراد در هر زمانی می‌توانند سبد کالایی که به آن‌ها تعلق گرفته دریافت کنند و در این خصوص هیچ محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/
برچسب ها: کار ، نقاط ، توزیع ، سبد ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
رضامحمدی
۱۹:۳۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
چرا درمهاباددرسبدکالای تخم مرغ نمی دن خواهشن پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۱:۳۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
در شهرمان کیسه برنج های تولید همون شهرمون توزیع می شود((املی))
خوزستان شهرستان باوی
Iran (Islamic Republic of)
خضیراوی
۱۱:۳۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
در شهرستان باوی هیج جا برای توزیع سبد کالا تعریف نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۲
پافشاری براین طرح نیم بند نکنید بگید اشتباه شده وپولشو به مردم بدید هی نگید پول تورم زاست مگر این مواد را شما از بازار مجانی گرفتید شما هم پول دادید
Iran (Islamic Republic of)
جواد شاملو
۲۱:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
چرا سبد کالا را به همه مردم ایران نمی دهند.
مگر ایرانی نیستند؟
Iran (Islamic Republic of)
تناوری شاهپور
۲۱:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
این تمهیدات می بایست پیش بینی می شد تا شاهداین صف های طویل وشرم آور نباشیم وعزت ملت لکه دارنشود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
اگر به 10000نقطه هم زیاد بشه باز سرو کله مشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
بااین سبدتون
آخرین اخبار