با سرمایه گذاری مشترک ایران و ایتالیا ، بزرگترین واحد تولید نهال کشور در شهر صدرای شیراز به بهره برداری کامل رسید.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ سرپرست سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: این طرح بزرگترین واحد تولید نهال استاندارد و از ارقام تجاری روز دنیا است که پس از گذشت دو سال با سرمایه گذاری مشترک ایران و ایتالیا به بهره برداری کامل رسید.

محمد حسن طلعتی ادامه داد: رشد و توسعه اقتصادی و کشاورزی و پیشرفت اجتماعی در استان فارس در سایه ایجاد بستر و فضای مناسب کسب و کار و وجود زیر ساخت های علمی ، عمرانی ، کشاورزی ، فنی ، اجتماعی و اقتصادی میسر خواهد بود.

وی افزود: این طرح با چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و 2 میلیون و 200 یورو سرمایه گذاری خارجی یک شرکت معتبر ایتالیایی در استان فارس صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: نهال های تولیدی این شرکت که ژرم پلاس های گیاهی آن از محل هسته های اولیه اتحادیه اروپا با نظارت سازمان حفظ نباتات وارد کشور شد برای نخستین بار به عنوان ارقام جدید و پرثمر در اختیار بخش باغبانی کشور قرار می گیرد.

شرکت دانش بنیان ایتـا صـدرا با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی دنیا در زمینه زیست فناوری که در انحصار برخی شرکت های معدود در جهان است میلیون ها نهال در محیطی کنترل شده و مساحتی اندک تولید می شود./

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید ، نهال ، ایران ، ایتالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.