پیشروی ارتش سوریه در شرق این کشور ادامه دارد و یگانهای نظامی در پایگاههای افراد مسلح در برخی محله‌های شهر دیر‌الزور پیشروی کرده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار ؛ ارتش سوریه در جنگ صحرا ورزیده است و اکنون در دیر الزور نیز با چنین جنگی روبروست.

جعفر مهنا خبرنگار شبکه المنار در گزارشی گفت : ویژگی حملات یگانهای ارتش به پایگاههای افراد مسلح در جبل ثوردا و تپه‌های طلا ، غافلگیری است و خسارات زیادی به افراد مسلح وارد کرده است.

یکی از نیروهای ارتش سوریه گفت:« یکی از یگانهای ارتش عربی سوریه در حال عملیات رزمی در تپه های مشرف به شهر دیر الزور و تأمین امنیت منطقه است.  افراد مسلح تلاش کردند نگذارند ما این منطقه را  پاکسازی کنیم و باندهای آنها به سوی نیروهای ما پیشروی کردند اما به آنان بیشترین تلفات ممکن را وارد کردیم و منطقه را به کنترل خود در آورده ایم و از وجود باندهای تروریستی پاکسازی کرده ایم.»

مهنا گفت : کنترل  ارتش سوریه بر تپه های طلا و کوه راهبردی ثوردا که منطقه حائل بین منطقه نفتی تیم و مقرهای تجمع افراد مسلح در روستای مریعیه باعث شده است درگیریهای شدیدی در این مناطق جریان داشته باشد.

این نبردها برای ارتش سوریه و یگانهای نخبه پیاده نظام و زرهی ، اهمیت دیگری دارد و آنها توانسته اند بخشهایی از جاده دیر الزور به عراق را کنترل خود در آورند. این جاده حیاتی و مهم می تواند تحرکات افراد مسلح را در شرق سوریه فلج کند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار