کره شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد پرواز بمب افکن آمریکایی بر فراز کره جنوبی برنامه های دیدار مجدد خانواده های جدا شده در جنگ کره را به مخاطره خواهد انداخت و خطر تشدید تنش های نظامی دو کره را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران کره‌شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد پرواز بمب افکن آمریکایی بر فراز کره جنوبی برنامه‌های دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده در جنگ کره را به مخاطره خواهد انداخت و خطر تشدید تنش‌های نظامی دو کره را به دنبال خواهد‌‌ داشت.

کره‌شمالی در حالی از پرواز بمب‌افکن بی - 52 آمریکا بر فراز سواحل غربی شبه‌جزیره کره خبر داد که ارتش آمریکا هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده‌است. 

این بمب افکن قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است. 

یک منبع نظامی کره‌جنوبی اعلام‌ کرده‌است، این پرواز را پروازی آموزشی بوده اما کمیسیون دفاع ملی کره شمالی ، نهاد ارشد نظامی این کشور ، با انتشار بیانیه‌ای این پرواز را تمرینی برای حمله هسته‌ای اخوانده‌است. 

سخنگوی این کمیسیون اعلام کرد : " به هنگام توافق بر سر ملاقات خانواده‌های جدا شده در جنگ کره ، بمب افکن‌های بی - 52 آمریکا از جزیره گوام به منظور هدف‌گیری ما در تمام طول روز در حال تمرین بر فراز دریای غرب کره بودند."

کره‌شمالی و کره‌جنوبی روز چهارشنبه در گفتگوهایی که در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شد توافق کردند خانواده‌هایی که در جریان دو کره از یکدیگر جدا شدند برای نخستین بار از سال 2010 ، اواخر ماه فوریه دیداری پنج روزه با یکدیگر داشته باشند.
 
تشدید تنش‌ها بین کره‌شمالی و جنوبی در اوایل سال 2013 ، تهدید حمله هسته‌ای پیونگ را علیه سئول ، توکیو ، جزیره گوام آمریکا در اقیانوس آرام و حتی قاره آمریکا به دنبال داشت.
 
آمریکا در واکنش به این تهدیدها ، بمب افکن‌های بی - دو و بی -52 را بر فراز کره‌جنوبی به پرواز درآورد. 

هر دو بمب‌افکن قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند. 

در حالی که کره‌شمالی در تلاش است تا مانع از ادامه رزمایش‌های کره‌جنوبی و آمریکا شود ، سئول امروز پنجشنبه اعلام کرد این رزمایش‌ها طبق برنامه ادامه خواهد یافت.



انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار