نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان گفت: پاکستان مطابق قطعنامه به حل اختلافات با هند به انضمام مسئله جامو و کشمیر از طریق مذاکره پایبند است. ما از هند دعوت می‌کنیم که در روند گفتمان فراگیر و پایدار شرکت کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، در نشست خبری سرکنسولگری پاکستان در مشهد، پیام نوازشریف، نخست‌وزیر پاکستان به مناسبت 5 فوریه، روز همبستگی با مردم کشمیر به شرح زیر قرائت شد:

امروز دولت و مردم پاکستان، روز همبستگی با کشمیر را برگزار می‌کنند. این مناسبتی است که طی آن ما حمایت قاطع خود را از مردم جامو و کشمیر با مبارزه برای دستیابی به خودمختاری تجدید می‌نماییم.

امروز ما تجدید عهد می‌کنیم که در کنار برادران و خواهران‌مان در مبارزه قهرمانانه‌شان برای آرمان عدالت‌خواهانه‌شان بایستیم.

مردم جامو و کشمیر رنج‌شان ادامه دارد. نه‌تنها حق خودمختاری آنها نادیده گرفته شده بلکه آنها مورد بدترین نوع خشونت و ظلم و محرومیت از حقوق انسانی قرار دارند.

هزاران کشمیری جان‌شان را از دست دادند و هزاران هزار در زندان‌های هند به سر می‌برند. به هر حال ظلم و تحقیر، آنها را از رسیدن به آرمان‌های حق‌طلبانه‌شان برای نیل به خودمختاری آنچنان که در منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل آمده باز داشته است.

یک راه حل عادلانه و مسالمت‌آمیز برای منازعه جامو و کشمیر بر طبق خواست مردم این منطقه برای برقراری صلح دائم در جنوب آسیا ضرورت قطعی دارد.

پاکستان مطابق قطعنامه به حل اختلافات با هند به انضمام مسئله جامو و کشمیر از طریق مذاکره پایبند است. ما از هند دعوت می‌کنیم که در روند گفتمان فراگیر و پایدار شرکت کند.

ما همچنان اصرار داریم که جامعه بین‌الملل در حمایت از مردم کشمیر برای رسیدن به حق خودمختاری نقش خویش را ایفا نمایند.

پاکستان به نقش سازنده خویش نسبت به راه حل مسالمت‌آمیز برای پایان دادن به منازعه جامو و کشمیر ادامه می‌دهد.

از طرف دولت و مردم پاکستان من مجددا در تعهد پاکستان در حمایت از راه حل مسالمت‌آمیز و منصفانه برای پایان دادن به منازعه جامو و کشمیر مطابق با حق مردم این منطقه و دفاع از حقوق بنیادی آنها تاکید می‌کنم.

ما همیشه در کنار خواهران و برادران کشمیری برای احقاق حق آنها و رسیدن به خودمختاری می‌مانیم./ش ك


برچسب ها: کشمیر ، جامو ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.