تشکیل بانک یا موسسه مالی اعتباری استانی در دستور کار کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری اتاق اصفهان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق اصفهان در این جلسه گفت:تاسیس بانک به صورت مستقل برای استان می تواند زمینه استفاده از سایر ابزارهای مالی را برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی فراهم سازد.

«مصطفی متین راد» مشارکت در موسسات مالی و اعتباری و یا تعاوانی های اعتبار را یکی از پیشنهادهای پیش رو عنوان کرد و گفت:تعاونی های اعتبار بایستی در فرایندی به موسسات مالی و اعتباری تبدیل شوند و استان می تواند از این فرصت استفاده کند .

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق اصفهان همچنین به سرمایه گذاری های استان کرمان و تاسیس موسسات مالی و مناطق ویژه سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و گفت:کرمان با جذب منابع و تمرکز آنها در استان به توسعه آن کمک کرده است.

وی پیشنهاد تاسیس بانک در قالب خرید سهام یکی از تعاونی­های اعتبار موجود که از سوی بانک مرکزی مکلف به تبدیل شدن به موسسه مالی اعتباری هستند مطرح کردو گفت:رسیدن به هدف نهایی از این مسیر بسیار سریع تر است.

رییس اتاق اصفهان در این جلسه گفت:شرایط بانک ها برای ارایه تسهیلات به تولید بویژه به صنعت دشوار است به همین دلیل نیاز است که بانک استانی تشکیل و به واحدهای تولیدی تسهیلات ویژه دهد تا چرخه صنعت در استان فعال بماند.

خسرو کسائیان»از مهاجرت سرمایه های استان اصفهان به سایر استانها خبر داد و گفت:موسسات مالی و اعتباری با جذب منابع از استان اصفهان ،در سایر استانها مصرف می کنند و منابع طرح های سرمایه گذاری را تامین می کنند.


انتهای پیام/ش ك

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.