یک مسئول امنیتی بلندپایه آمریکایی گفت دولت آمریکا روز چهارشنبه به مسئولان فرودگاه‌ها و برخی شرکت‌های هواپیمایی که به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی پروازهایی به مقصد روسیه انجام می‌دهند هشدار داد تیوپ های خمیردندان را که ممکن است حاوی موادی برای ساخت بمب در داخل هواپیما باشند بررسی کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری رویترز ، این مسئول آمریکایی نگفت آیا اطلاعات جاسوسی منجر به صدور چنین هشداری شده است یا خیر. 

شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز نخستین منبعی بود که خبر مربوط به این هشدار را منتشر کرد. 

نیروهای امنیتی روسیه هم اکنون در حال آماده باش برای خنثی کردن هرگونه حمله تروریستی احتمالی در زمان برگزاری بازی های المپیک زمستانی هستند که از روز جمعه آینده در سوچی آغاز می شود. برخی قانونگذاران آمریکایی درباره امنیت سوچی ابراز نگرانی کردند ولی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است سوچی را امن می داند. 

در ماه دسامبر عاملان حملات انتحاری 34 نفر را در شهر ولگوگراد روسیه که در 700 کیلومتری شمال شرق سوچی قرار دارد کشتند. این حملات به نگرانی ها درباره خشونت در بازی های المپیک دامن زده است. 

یک مرد نیجری در سال 2009 تلاش کرد ماده منفجره ای را که در لباس خود پنهان کرده بود در هواپیمایی که به سمت آمریکا در حرکت بود منفجر کند. در سال 2001 نیز یک مرد تلاش کرد هواپیما را با استفاده از مواد منفجره ای که در کفش خود پنهان کرده بود منفجر کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار