همیشه اتفاق اقتاده است که بخواهید با فردی که سرش بسیار شلوغ است ملاقات کنید و بعد از اینکه امکان ملاقات میسر شد نمی دانستید که چطور می شود از این زمان کم بهترین استفاده را برد.این مقاله داستان یکی از کسانی هست که این مشکل را تجربه کرده است و راه حلی را ارائه می کند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران؛ بعد از اینکه به سان فرانسیسکو آمدیم،با یکی از بهترین سرمایه گذاران ملاقاتی داشتم.من در دنیای تکنولوژی تازه وارد بودم و او مناسب ترین فردی بود که می توانستیم وقت مان را صرف آن کنیم.او چند بار از من پرسید:

 "چطور می توانم کمک تان کنم؟"

 من شروع به توجه به یک موضوع کردم.بسیاری از افرادی که من ملاقات کردم می توانند چنین سوالی را بپرسند.با توجه به اینکه بعضی از این افراد از اعتبار بالایی برخوردارند،سخاوتمندانه زمان شان را در اختیار می گذارند.ولی بیشتر که در این رابطه فکر کردم،با اینکه می دانم که آنها می خواهند کمک کنند،آنها می پرسیدند:

 "چرا میخواستی با من ملاقات کنی؟"

 این "چرا" بسیار مهم است.آنها افرادی بسیار پرمشغله هستند.بسیاری از آنها شرکتی را راه انداختد و یا سرمایه گذاری کردند و به همین دلیل سرشان بسیار شلوغ است.آنها خوشحال هستند که با آنها ملاقات می کنید،ولی میخواهند که دلیل خاصی برای ملاقات با آنها داشته باشید.آنها وقت ندارند تا زمانی را با شما تفریح کنن.در اینجا بعضی چیزهایی که قبل از یک ملاقات باید به آن فکر کنید آورده شده است:

 1.قبل از شروع بحث بدانید که به شکل مشخص چرا می خواهید ملاقات کنید.

{از موارد کلی همچون "همکاری " ، بدون داشتن پیشنهاد  یا شرحی شفاف پرهیز کنید. اگر می شود گفتگو را از طریق ایمیل یا تلفن پیش ببرید حتما اول از آنها استفاده کنید و صرفا وقتی که نیاز واقعی به جلسه ی حضوری هست در خواست جلسه ی حضوری کنید.}
2.در شروع بحث هم بگویید که به شکل مشخص هدف تان از این ملاقات چیست.و در حین جلسه از هدف خارج نشوید و با مطرح کردن مسائل حاشیه ای زمان را هدر ندهید.

3.قبل از جلسه ملاقات یک لیست از سوالات آماده کنید.در مورد موضوع به میزان کافی اطلاعات اولیه از قبل کسب کنیدو اطمینان داشته باشید که فرد طرف گفتگوی شما تناسب کافی برای آن گفتگو و هدف را دارد .

4.بعد از اینکه جلسه را شروع کردید،دوباره بر روی هدف و چرایی ملاقات تاکید کنید. از دیگران انتظار نداشته باشید صرفا برای اهداف شخصی شما وقتی را صرف کنند و حتما به مساله از نگاه آنها هم توجه داشته باشید .

5.تمرکز داشته باشید.شما می توانید در رابطه با بی نهایت موضوع صحبت کنید.اگر بخواهید در رابطه با همه اینجا صحبت کنید،هر دوی شما تمرکزتان را از دست می دهید.و در انتها هیچ نتیجه ی مشخصی از جلسه نخواهید داشت .

6.بدانید که ساخت یک رابطه خوب از سوالاتی که ممکن است بپرسید مهم ترند.صادق و شفاف باشید و از حاشیه رفتن ها پرهیز کنید.

7.زمانی که به پایان جلسه رسیدید،که ممکن است 30 دقیقه و یا کمتر باشد،بگویید که شما در مورد زمان آنها حساس هستید و جلسه خود را به یک پایانی مشخص  معنا دار و شفاف برسانیدو اگر نیاز به فعالیتی در نتیجه ی آن جلسه ی است به شکل مشخص آنرا مطرح کنید تا طرفین نسبت به موضوع روشن و شفاف باشند.

 اینها نکاتی بودند که چطور بتوانید از زمان آنها بهترین استفاده را ببرید.آنها مایل خواهند بود که با شما بار دیگر ملاقات کنند.

برچسب ها: بازار ، راهنما ، کار ، مشغله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار